سال ۲۰۲۴ پایان ماموریت ناتو در افغانستان

جام جم آنلاین: دبیرکل ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) ابراز اطمینان کرد که مابقی سربازان ناتو به طور کامل مسئولیت امنیتی را در افغانستان در پایان سال ۲۰۲۴ میلادی به نیروهای امنیتی افغان واگذار می‌کنند.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، در حالی که آمریکا بیش از ۳۳ هزار نیروی مهاجم و ضربتی خود را از افغانستان خارج کرده، هنوز ۶۸ هزار سرباز آمریکایی دیگر به عنوان بخشی از نیروهای ائتلاف ناتو در افغانستان حضور دارند.

آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو گفت: پس از سال ۲۰۲۴ میلادی، ما به ماموریت آموزشی نیروهای افغان در افغانستان ادامه می‌دهیم، اما این ماموریت جنگی نیست.

وی تصریح کرد: پیش از امروز، حدود ۷۵ درصد از مردم افغانستان در مناطقی زندگی می‌کردند که تحت کنترل نیروهای امنیتی ما بوده و از امروز به بعد، قصد داریم با آموزش نیروهای امنیتی افغان کنترل کامل را به آن‌ها بسپاریم.

راسموسن افزود: حقیقت این است که ۸۰ درصد حملات شبه‌ نظامیان در مناطقی صورت می‌گیرد که جمعیت کمی دارند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که اکثر جمعیت افغانستان در مناطقی با جوی آرام و با ثبات و بدون درگیری ساکن هستند. من به این موضوع خوش‌بین هستم.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.