ساماندهی آب‌های جنوب تهران برای نخستین بار

getty-383.jpg

برای نخستین بار با هدف ساماندهی آب‌های جنوب تهران اعتبار خاصی در نظر گرفته شده است که در نتیجه آن آب کشاورزی این منطقه سالم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران اظهار کرد: در حال حاضر مطالعات طرح را تکمیل می‌کنیم و با عملیاتی شدن طرح حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب از آب‌های جنوب تهران که آلودگی زیست محیطی دارند و آغشته به فاضلاب هستند، تصفیه می‌شود و آب سالم در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

خسرو ارتقایی در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با محدود خواندن اعتبار اجرایی طرح گفت:‌ اگر سرمایه‌گذاران آمادگی اجرای طرح را داشته باشند، ما پسآب را از آنان خریداری می‌کنیم.

وی با اعلام آمادگی شرکت آب منطقه‌ای تهران برای خریداری پسآب از سرمایه‌گذارانی که تصفیه خانه می‌سازند، گفت: فاضلاب‌های متعارف را شرکت آب و فاضلاب جمع‌آوری می‌کند اما فاضلاب‌های صنعتی و سطح شهر را شرکت آب تهران جمع‌آوری می‌کند. اگر سرمایه گذاران در بخش جمع‌آوری فاضلاب‌های غیر متعارف سرمایه گذاری کنند، ما آماده‌ایم که پسآب تولیدی آن ها را براساس قانون بودجه سال ۹۱ خریداری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در مورد اعتبار در نظر گرفته شده و میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح خاطرنشان کرد: ۸۰۰ میلیون تومان که اعتبار ناچیزی است برای اجرای طرح در نظرگرفته شده که صرف مطالعات طرح می‌شود.

ارتقایی در پایان افزود: برای اجرای طرح نیاز به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.