ساماندهی دستفروشان و واحدهای صنفی در منطقه ۸

۳۰ آبان ،

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، در طرح ساماندهی واحدهای صنفی و دستفروشان با مواردی از قبیل سد معبر و ایجاد مزاحمت برای عابران پیاده برخورد شده است.

معاون امور شهری و فضای سبز منطقه ۸ گفت: در خیابان آیت واحدهای صنفی که سد معبر می کنند شناسایی و حدود ۹۲ واحد صنفی حاوی مزاحمت های سد معبر بوده اند که ۶۱ مورد در کمیسیون مطرح و تشکیل پرونده داده اند و اگر پس از اخطار شفاهی و کتبی اقدام به رفع سد معبر نکنند با صدور اخطار تخلیه، مغازه تخلیه و پلمپ می گردد.

حمیدرضا فرخی افزود: واحدهای صنفی می توانند به کمیسیون درخواست بازگشایی موقت دهند و اگر مفاد رای را اجرا کنند می توانند به فعالیت خود ادامه دهند در غیر اینصورت مغازه پلمپ تا شغل خود را تغییر دهند.

وی اظهار داشت: حضور دستفروشان در سطح شهر علاوه بر ایجاد ناهنجاری های اجتماعی و انسداد مسیرهای شهروندان به طبع جلوه ی شهر را نازیبا و آلوده می سازد.

فرخی با اشاره به حضور دستفروشان در خیابان آیت گفت: در تلاش هستیم تا در خیابان عسگری محوطه ای را با مکان های ۲ در ۲ متر برای دستفروشانی که می خواهند مخارج زندگی خود را تأمین کنند در نظر بگیریم و آنها را ساماندهی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری فقط موظف به رفع سد معابر می باشد و اگر واحدهای صنفی مفاد رای را رعایت نکنند باید تغییر شغل دهند و پرونده های آنها دائم در حال جریان است و از ۵۴ واحد صنفی ۸ واحد تعطیل شده است که بیشترین واحدهای متخلف در ناحیه ۳ منطقه بوده است./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.