ساماندهی ساختاری مدیریت و راهبری مسکن مهر

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

غربالگری پروژه های زیربنایی در دستور کار وزارت راه

غربالگری پروژه های زیربنایی در دستور کار وزارت راه اتمام پروژه های نیمه تمام بخش راه کشور به نرخ پایه سال ۹۱ بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد وزارت راه و شهرسازی در ۱۰۰ روز ابتدایی دولت یازدهم، با توجه به کمبود منابع و انبوه پروژه های زیربنایی، اقدام به غربالگری پروژه های ملی کرده است

خبراقتصادی:طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، فراوانی و انباشت انواع پروژه‌های ملی به حدی است که تعداد ۵۱۰ طرح، ۸۴۷ پروژه، ۳۵۹۳ زیر پروژه و ۴۰۴۳ قرارداد، به طور اجرا نشده باقی مانده است. یکی از مشاوران وزیر مسوول شناسایی شاخص‌های مربوط به آن شده و با کمک سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در حال پیگیری موضوع غربالگری پروژه‌های ملی و تهیه برنامه کمی تازه وزارتخانه است.

پیش از این عباس آخوندی در مراسم معارفه خود اعلام کرده بود که اتمام پروژه های نیمه تمام بخش راه کشور به نرخ پایه سال ۹۱ بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد که در شرایط فعلی کشور حداکثر ۱۰ هزار میلیارد تومام در سال جاری به بخش عمرانی اختصاص داده شده است.

وزارت راه در این مدت به غیر از ارزیابی مدیران ارشد و تغییر تعدادی از آن ها، احیای اندیشه شهروندی، توجه به نظامات حرفه‌ای، ساماندهی ساختاری مدیریت و راهبری مسکن مهر بر احیای شوراهای تخصصی نیز تاکید داشته است.  در این راستا کمیسیون ایمنی راه‌ها فعال شده و پیشنهاد تشکیل شورای عالی ایمنی کشور به ریاست رئیس جمهور به دولت ارسال شده است. احیای شورای عالی فنی و تشکیل منظم شورای عالی ترابری با ترکیب تازه اعضا نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وزارت راه برای فعال ساختن بخش خصوصی نیز ارتباط با تشکل‌های حرفه‌ای را در دستور کار قرار داده است. این وزارتخانه با بیش از ۱۵ تشکل حرفه‌ای سرو کار دارد، از این رو تلاش‌هایی برای آشتی تشکل‌ها و برقراری ارتباط و همفکری شکل گرفت.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.