ساماندهی محتوای برنامه های رشته های دانشگاهی در اولویت قرار دارد

۲۱ آبان ،

با توجه به این که برنامه های درسی در ۲ دهه قبل در اولویت قرار نگرفته ،هم اکنون ساماندهی محتوای برنامه های درسی و آموزش رشته های دانشگاهی در اولویت قرار دارد.

به گزارش تفسیری خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران ؛سعید قدیمی مدیر کل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی صبح امروز در نشست خبری تحول و ارتقاء محتوای برنامه درسی و آموزش رشته های دانشگاهی که در سالن همایش های وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد طی سخنرانی گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه حوزه تحول و ارتقا محتوای برنامه درسی و آموزش رشته های دانشگاهی نیازمند ساماندهی در دوره ی تازه است چرا که در دو دهه قبل برنامه های درسی در اولویت برنامه ها قرار نگرفته بود.

وی افزود: ساماندهی این برنامه ها در اولویت قرار گرفته و در زبان فارسی، به دنبال تالیفات برنامه های تازه هستیم البته زبان و ادبیات عرب نیز یکی از آن رشته هایی است که ظرفیت بالایی دارد و اگر به دنبال آموزش عالی هستیم باید فرهنگ و هویت نیز ارتقا یابد.

قدیمی به زبان چینی و تعداد دانشجویان این رشته در دانشگاه های کشور اشاره کرد و گفت: امروزه با توجه به معاملات تجاری که بین ایران و چین برقرار است متاسفانه شاهد هستیم که تعداد دانشجویان زبان چینی در دانشگاه های کشور کمتر از ۱۰۰ نفر است و این در حالی است که معاملات تجاری بین ایران و چین به بیش از ۱۰ هزار نفر می رسد.

وی اظهار داشت: هم اکنون به شدت دنبال تقویت زبان فارسی و زبان ادبیات عرب و زبان خارجی هستیم که امیدواریم با به روز کردن مطالب و ساماندهی در شرایط ورود دانشجویان به دانشگاه ها این برنامه هر چه بهتر از قبل صورت گیرد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.