ساماندهی معلمان در چندسال آینده بهتر و تخصصی‌تر خواهد شد

ساماندهی معلمان در چندسال آینده بهتر و تخصصی‌تر خواهد شد و با مدیریت، ساماندهی نیروی انسانی در بعضی از استان‌ها، مشکلات برطرف می‌شود.

پایگاه خبری افق:وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲۹۰ اقدام ملی در طول دوره دو سال اخیر در وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک روسای ادارات حراست و معاونین حفاظت پرسنلی آموزش و پرورش استان‌ها و مسئولین حراست حوزه ستادی به ۲۹۰ اقدام ملی انجام شده اشاره کرد و افزود: کتابچه‌ای در خصوص این اقدامات در حال آماده شدن است که بخش زیادی از این اقدامات را معلمان نمی‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سال تحصیلی آینده هیچ استانی در سراسر کشور کمبود نیرو نخواهد داشت، افزود: براساس سیاست جدید ملاک پیشرفت استان به تعداد همکاران و دانش آموزان استان بستگی دارد.

وی در ادامه یاد آور شد: ساماندهی معلمان در چندسال آینده بهتر و تخصصی‌تر خواهد شد و با مدیریت، ساماندهی نیروی انسانی در بعضی از استان‌ها، مشکلات برطرف می‌شود.

حاجی بابایی به ۴۰ سیاست جدید که درحال آماده شدن و ابلاغ به استان‌ها است، اشاره کرد و افزود: مدیرکل آموزش و پرورش استان بر اساس نیاز در مناطق مختلف استان تمامی حق‌التدریس‌ها، تربیت معلم‌ها و سرباز معلم‌ها را برای سال تحصیلی جدید ساماندهی خواهدکرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال پرکاری را در پیش رو داریم افزود:با نظارت، دقت و دل گرمی میتوانیم سیاست‌های تنظیم شده را به پیش ببریم.

وی به سند تحول بنیادین اشاره کرد و افزود: براساس این سند، اگر آموزش و پرورش برای همه مشاغل موردنیاز جامعه بستر سازی کند آنوقت می‌توان گفت آموزش و پرورش در موقعیت مطلوب ایستاده است.

حاجی بابایی با بیان ورود ۵۰ درصد دانش آموزان تا دوسال آینده به هنرستان‌ها خاطر نشان کرد: اگر دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای هدایت شوند، می‌توانند جذب بازار کار شوند و هم برای ادامه تحصیل به دانشگاه بروند.

کلیدواژه ها:

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.