ساماندهی کانون های فعال در سطح محلات شهر تهران

۲۱م اسفند ،

به همت جهادگران جوان خانه شهریاران جوان کانون های ۱۳گانه در سرای محلات شهر تهران شناسایی، ثبت و ساماندهی می شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، حسن اشتری مدیر عامل موسسه خانه شهریاران جوان ضمن اعلام این خبر بیان کرد: شهرداری تهران به منظور ایجاد ساختارهای مشارکت جویانه آموزشی در سطح محلات، ارتقای سطح فعالیت های شهروندان در مدیریت شهری، تقویت و گسترش انگیزه های مشارکت جویی در میان شهروندان در محلات تهران از طریق واگذاری مسئولیت، جلب مشارکت از اقشار مختلف جامعه مانند فرهیختگان ونخبگان بانوان و خانواده , جوانان , نوجوانان و کودکان در مددرسانی به مدیریت شهری و ارتقا فرهنگ شهروندی و ایجاد زمینه مناسب به منظور شکوفایی استعدادهای بالقوه و خلاقیت های فردی و گروهی دانش آموزان، دانشجویان و … اقدام به ایجاد کانون هایی مردم نهاد در سطح محلات کرده است.
 
اشتری در ادامه گفت: همچنین کانون های محلات با اهدافی همچون تقویت مهارت ها و توانمندی های فعالیت گروهی و داوطلبانه اقشار اجتماعی، توانمند سازی اقشار جامعه از طریق فعال سازی ظرفیت ها و فرصت های مردمی، شناسایی , ساماندهی و حمایت از تشکل های داوطلب آموزش محور در سطح محلات، تقلیل و کاهش هزینه های مدیریت شهری از طریق ارتقای دانش و مهارت های شهروندی، ایجاد انگیزه مشارکت در شهروندان به منظور همیاری در حل مسائل و معضلات شهری تقویت رفتارهای مطلوب شهروندی , ایجادروحیه تعاون و همکاری و … در ۳۷۴ سرای محله ایجاد شده اند.
 
وی افزود: هم اکنون در سطح محلات و با همت ارگان های مختلف شهرداری کانون های ۱۳ گانه در سرای محلات با حضور پررنگ شهروندان فعالیت دارند. و می توان گفت تا حد بسیاری به هدف ارتقاء سطح مشارکت گسترده در مدیریت نوین شهری دست پیدا کرده ایم.
 
مدیر عامل موسسه خانه شهریاران جوان تصریح کرد: پس از گذشت ۷ سال از آغاز تاسیس و فعالیت کانون ها در سطح محلات لزوم شناسایی و ساماندهی کانون های فعال و فعالیت آنها بر کسی پوشیده نیست.
 
لذا جهادگران جوان خانه شهریاران جوان نسبت به شناسایی، ثبت و ساماندهی کانون های ۱۳گانه سرای محله به یاری سازمان رفاه و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران اهتمام می ورزند.
 
حسن اشتری خاطر نشان کرد: پیش بینی می گردد در این طرح که از تاریخ ۲۸ بهمن آغاز شده و تا ۳۰ اسفند ۹۱ ادامه دارد  با توجه  به وجود ۳۷۴ محله در سطح کلانشهر تهران، بیش از ۴۰۰۰ کانون شناسائی، ثبت و ساماندهی شود./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.