سامانه‌ اندازه‌گیری ورصد انرژی درپالایشگاه های گازکشور مستقر می شود

به گزارش ایرنا،مهدی جمشیدی دانا درسمینار آشنایی با سیستم مدیریت انرژی مبتنی بر ایزو ۵۰۰۰۱ اظهار داشت: ازحدود یک ‌سال‌ ونیم پیش پیگیر استقرار سامانه‌ای در مجموعه شرکت‌های پالایش گاز هستیم تا بتوانیم میزان مصرف انرژی را در قسمت‌های مختلف آب، برق، بخار و گاز آنها رصد کنیم.

وی افزود: علاوه برآن با استقرار این سامانه می توانیم عملکرد هرکدام از شرکت‌های پالایش گاز را با یکدیگر وبا بهترین پالایشگاه‌های جهان مقایسه کنیم.

مدیرهماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد: در این ارتباط با پیگیری‌های انجام شده،اوایل سال جاری موفق به انعقاد قراردادی بین مدیریت پژوهش و مدیریت هماهنگی و نظارت برتولید شرکت ملی گاز با معاونت پژوهشی دانشگاه تهران شدیم تا با استقرار نرم‌افزار تخصصی این سامانه و اطلاعاتی که به آن وارد می‌شود بتوانیم در نهایت میزان مصرف انرژی پالایشگاه‌ها را اندازه‌گیری و سپس با همدیگر مقایسه کنیم.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ ‌سازی در این زمینه گفت: از همه مدیران عامل پالایشگاه‌ها و کارشناسان ذی‌ ربط در این سمینار دعوت کرده‌ایم تا این تفکر و فرهنگ که موضوع پایش میزان مصرف انرژی جزو ضرورت های هر پالایشگاه است را به تمام زیر مجموعه ها منتقل کنند.

جمشیدی دانا بیان : مدت‌زمان برنامه‌ریزی شده برای استقرار این سیستم حدود ۱۱ ماه پیش‌بینی شده که امیدواریم با استقرار آن بتوانیم در قدم بعدی موفق به استقرار استاندارد ایزو ۵۰۰۰۱ شویم.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز درباره میزان حصول موفقیت در این پروژه گفت: امیدواریم با توجه به عزم جدی که در مجموعه مدیریت هماهنگی وجود دارد و میزان شوق و اشتیاق پالایشگاه‌ها نسبت به این موضوع، با پیگیری‌های ما، توانمندی و تجربه‌ای که معاونت پژوهش دانشگاه تهران دارد و تیم قوی مجری پروژه، زودتر ازموعد این نرم‌افزار تهیه و مستقر شود تا بتوانیم آن را عملیاتی نمائیم.

نخستین جلسه آشنایی با استقرار سیستم مدیریت انرژی مبتنی بر ایزو ۵۰۰۰۱، در سالن کنفرانس مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار و در نخستین گام، فاز برنامه‌ریزی و راه‌اندازی این پروژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزارت نفت و شرکت ملی گاز همچنان که بزرگ ترین تولیدکننده انرژی درکشوراست، عمده ترین مصرف‌ کننده انرژی نیز محسوب می‌شود.ک/۱

۵۳۹ /۶۷۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۲۶۷۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.