سامانه جامع ثبت موقوفات گامی در مسیر امانت‌داری از وقف است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

مدیر کل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته در دو سال اخیر، راه‌اندازی سامانه جامع ثبت موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی در جهت امانتداری صحیح از وقف وموقوفات است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) باقر صباغی در دومین همایش متولیان موقوفات کشور در جمع متولیان موقوفات اظهار نمود: مهم‌ترین محور برگزاری همایش متولیان موقوفات، ایجاد تعامل سازنده میان سازمان وادارات اوقاف و امور خیریه و متولیان موقوفات است.

وی افزود: این سیاستگذاری که به شکل سالانه اجرا می‌شود؛ تاکید بیشتری بر ساماندهی متولیان موقوفات غیرمتصرفی دارد.

صباغی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت ارتقای این تعامل سازنده خاطرنشان نمود: در جهت ارتقاء تعامل سازنده میان سازمان و ادارات اوقاف و امور خیریه و متولیان موقوفات سامانه جامع ثبت موقوفات کشور اعم از متصرفی و غیرمتصرفی برای ثبت کامل اطلاعات موقوفات و متولیان اقداماتی صورت گرفته است.

مدیرکل تحقیق اوقاف و امور خیریه تصریح نمود: در این سامانه اطلاعات متولیان موقوفات و بر اساس نیات وقف‌کنندگان اجرای مفاد صورت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه مهم‌ترین و موثرترین اقدام اداره اوقاف در دو سال اخیر بوده تاکید نمود: این سامانه با ثبت اطلاعات ذکر شده، از ورود تفسیر و نظر شخصی جلوگیری و با کنترل و نظارت دقیق در اعمال تصمیم درست مبادرت می‌ورزد.

صباغی یادآور شد: امانتداری و مدیریت صحیح در راس امور اوقاف بوده و بر همین اساس با نگاهی ریزبینانه و مسئولیت‌پذیری دو چندان، نسبت به موقوفات به اتخاذ تصمیم‌گیری می‌پردازد.

وی اضافه نمود: اجرای نیت وقف نمایندگان به شکل همه و کمال حاکی از رسالت خطیر متولیان موقوفات دارد و به همین منظور متولیان باید با استناد به احکام شرعی و متن بخشنامه به بهترین شکل رسالت خود را انجام دهند.

مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه از ۱۳۵ هزار اطلاعات رقبات موقوفه متصرفه ثبت شده در سامانه یاد نمود و گفت: در این سامانه حجم کمتری از موقوفات غیرمتصرفی ورود یافته در حالی که در حال حاضر ۱۳۵ هزار اطلاعات رقبات موقوفه متصرفی در مجموعه کشور ثبت سامانه شده است.

مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف و اموری خیریه برگزاری همایش متولیان موقوفات کشور را امری ضروری در جهت بازنگری و یادآوری مسئولیت خطیر متولیان دانست و در این جهت از برگزاری دوره‌های دیگر همایش در هفته آینده یاد نمود.

وی در خاتمه تاکید نمود: بر اساس برنامه تعریف شده سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از وظایف اداره تحقیق، آموزش توجیهی ۳۰۰ نفر از متولیان موقوفات در کل کشور تا پایان سال بوده که براساس تقسیم‌بندی‌های صورت گرفته در ۳ دوره ۱۰۰ نفره این آموزش تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.