سامانه موشکی باور۳۷۳ به چرخه عملیاتی یگان‌های پدافندی پیوست

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه سامانه موشکی باور ۳۷۳ به طور کامل به چرخه عملیاتی یگان‌های پدافندی پیوسته است، گفت: امروز افزایش توان رزم و مولفه‌های آمادگی دفاعی نیروی پدافند جهشی چند برابری را طی می‌کند.

سامانه موشکی باور۳۷۳ به چرخه عملیاتی یگان‌های پدافندی پیوست

به گزارش ممتاز نیوز، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد امروز در صبحگاه عمومی ستاد این نیرو با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و نیز تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سرهنگ پاسدار صیاد خدایی، اظهار داشت: امروز اشراف اطلاعاتی نیروی پدافند هوایی ارتش به صدها کیلومتر فراتر از مرزها ارتقاء یافته و همین موضوع امنیت و آسودگی خاطر هموطنانمان را بیش از پیش تضمین کرده است.

امیر سرتیپ صباحی فرد با بیان اینکه سامانه موشکی باور ۳۷۳ به طور کامل به چرخه عملیاتی یگان‌های پدافندی پیوسته است، گفت: امروز افزایش توان رزم و مولفه‌های آمادگی دفاعی نیروی پدافند جهشی چند برابری را طی می‌کند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، اظهار داشت: سامانه‌های راداری مانند مراقب، معراج۴، کاوش، فتح ۱۴، شهاب و نیز سامانه‌های درگیری و موشکی برد کوتاه مانند جوشن، برد متوسط مانند تلاش، مرصاد و ۱۵خرداد، و همچنین سامانه‌های توپخانه‌ای، جنگالی و الکترونیکی بطور کامل با توانمندی متخصصان داخلی و کارکنان فنی و متخصص این نیرو در چرخه عملیاتی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه قدرت پهپادی نیروی پدافند کاملا ملموس است و روندی مطلوب و رو به جلو را طی می‌کند، ادامه داد: برای اولین بار در سطح نیروهای مسلح تست سرد و گرم رهگیری با موشک آذرخش به وسیله پهپاد با موفقیت انجام شد؛ نیروی پدافند هوایی در زمینه علوم پدافندی تمامی ناممکن‌ها را به ممکن تبدیل کرده و امروز حتی صادر کننده علوم پدافندی به سایر کشورها است.

امیر سرتیپ صباحی فرد با بیان اینکه سامانه بومی باور ۳۷۳ در رزمایش اخیر این نیرو در مسافت ۱۵۲ کیلومتری با اهداف درگیر و عملکرد بسیار خوب و موفقی داشت، افزود: آزمایش افزایش برد باور ۳۷۳ در آینده نزدیک انجام می‌شود که مایه غرور و مباهات یکایک هموطنان عزیزمان خواهد شد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به اینکه در طول ۷ سال جنگ تحمیلی هیچ عملیاتی انجام نشد مگر با حمایت، اشراف اطلاعاتی و توان رزمی نیروی پدافند هوایی، افزود: عملیات بیت المقدس از جمله عملیات‌هایی بود که با چتر پدافند هوایی ارتش به موفقیت دست یافت.

وی با بیان اینکه اکرام نیروی انسانی پایور و وظیفه در راستای افزایش توان رزم و بازدهی فرآیند کاری در نیروی پدافند هوایی از جایگاهی والا برخوردار است، تصریح کرد: اعطای بیش از ۴۵۹ میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح‌های مختلف، اعطای تسهیلات کم‌بهره ازدواج، برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی، واکسیناسیون کامل کارکنان، بازسازی و زدودن کهنگی از اماکن و شهرک‌های مسکونی مناطق و گروه های پدافندی و …. بخشی از اقدامات ارزنده و اثرگذار این نیرو است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.