سامانه پرداخت عوارض الکترونیک به صورت شبکه در کل کشور عمل می‌کند

۲۹م دیماه ،

153-14.jpg

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد وزارت راه و شهرسازی شبکه بودن سامانه پرداخت عوارض الکترونیکی را مهم‌ترین حسن استفاده از این سامانه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدعلی لطفی‌زاده در مراسم افتتاح سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه تهران- پردیس با بیان این‌که مدتی طول کشید تا نرم‌افزار مربوط به این طرح در بانک عامل تایید شد، تاکید کرد: پرداخت عوارض بازگشت سرمایه آزادراه‌سازان را تامین می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد وزارت راه و شهرسازی گفت: با تعامل سازندگان آزادراه در بخش خصوصی و بانک‌ها برای ساخت و ساز زیرساخت‌های حمل و نقل اقدام می‌کنیم و هماهنگی در این زمینه صورت گرفت تا امروز شاهد افتتاح این سامانه در آزادراه تهران- پردیس باشیم.

لطفی‌زاده همچنین اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سال بعد همه آزادراه‌ها به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز خواهند شد.

وی در بیان مشخصات این سامانه گفت: شبکه بودن سامانه پرداخت الکترونیک یکی از نقاط قوت آن است تا بدین ترتیب در تمام آزادراه‌ها بدون توقف بتوان عوارض را پرداخت کرد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد وزارت راه و شهرسازی در بیان دیگر مزایای استفاده از پرداخت الکترونیکی عوارض گفت: کاهش مصرف سوخت، بی‌نیازی از به همراه داشتن پول نقد و پرداخت آن به باجه، امکان ملاحظه تعداد تراکنش‌های یک برچسب از طریق اینترنت، تلفن همراه و شارژ آن، کاهش هزینه‌های سربار اخذ عوارض برای سرمایه‌گذاران در حوزه ساخت آزادراه‌ها و امکان استفاده در کل آزادراه‌های کشور از جمله مزایای استفاده از سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.