سامانه پیش بینی زلزله در روسیه

۲۹فروردین۱۳،

دانشمندان روسیه موفق به کشف روش جامع در بررسی نشانه های زمین لرزه شده اند که این روش امکان می دهد که زمین لرزه های شدید قبل از وقوع پیش بینی شوند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری روسیه،” سرگی پولینتس” کارمند علمی ارشد انستیو تحقیقات فضایی آکادمی روسیه این طرح در کنفرانس ژئو فیزیک اروپا عرضه کرده است.
به گفته وی به نقل از این خبرگزاری، ما از فناوری های ماهواره ای از جمله نظارت بر وضع یونسفر استفاده می کنیم اما نمی توان همچون پزشکی که نمی تواند فقط از روی اندازه گیری میزان بیماری تشخیص دهد،  فقط بر اساس  یک پارامتر اندازه گیری کرد.
 به گزارش این خبرگزاری،  یولینتس و همکاران وی از انستیوی ژئو فیزیک تجربه ی و تعدادی دیگر از مراکز علمی به نظارت به دیگر نشانه ها برای پیش بینی  زمین لرزه از جمله اندازه گیری میزان اکترون ها در ارتفاعات ،‌اندازه گیری  ،‌اندازه گیری دمای هوا در لایه های پایینی جو زمین پرداخته اند.
در مرحله فعلی دانشمندان می توانند زمین لرزه شدید تر از ۵/۵ درجه در مقیاس ریشتر از پنج روز قبل پیش بینی  کنند واز جمله وقوع زمین لرزه ایران با شدت ۳/۶ درجه در مقیاس ریشتر را پیش بینی کرده اند./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.