سامانه S200 به موشک صیاد ۲ دست یافت/ چندین برابر شدن قدرت توانمندی و تصمیم‌سازی در شبکه پدافند کشور

فروردین ۱۴۰۳

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: قدرت توانمندی و تصمیم‌سازی در شبکه پدافند هوایی کشور با بومی‌سازی سیستم فرماندهی و کنترل هوایی چندین برابر می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی ـ امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به عمومی‌سازی شبکه فرماندهی و کنترل هوایی گفت: عمومی‌سازی شبکه فرماندهی و کنترل هوایی دربرگیرنده بیش از ۹۰ درصد پروژه بومی کنترل پیامبر اعظم است که امکان توزیع سراسری اطلاعات را به تمامی شبکه‌های دفاعی کشور می‌دهد و این امر، قدرت توانمندی و تسلیم‌سازی را در شبکه پدافند چندین برابر می‌کند.

امیر اسماعیلی ادامه داد: سامانه راصد ۳۲ که بسیار مدنظر فرماندهی معظم کل قوا قرار داشت، در بخش تقویت دیده‌بانی از ۱۰ شهریور سال قبل تا به امروز به تعداد مکفی در اختیار تمامی مراتب حساس و هسته‌ای کشور گذاشته شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با اشاره به برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۵ در مهرماه امسال در مراکز مختلف کشور اظهار داشت: مدافعان رزمایش آسمان ولایت ۵ با وسعت ۸۰۰ هزار کیلومتر به صورت مشترک توسط نیروهای هوایی ارتش و سپاه تکنیک های تازه جنگ الکترونیک را به نمایش گذاشت.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به تجهیز دانشگاه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء تصریح کرد: با پشتیبانی ستاد کل نیروهای ارتش دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء از مهرماه سالجاری اقدام به جذب دانشجو کرده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با اشاره به سامانه موشکی مرصاد ۲ اظهار داشت: سامانه موشکی مرصاد ۲ که در رزمایش مدافعان‌ آسمان ولایت ۴ که مورد آزمایش قرار گرفته بود، در رزمایش دیگری با برد بالای موشکی شلمچه بار دیگر مورد آزمایش قرار گرفته که این تست هم با موفقیت همراه بود.
 
امیر اسماعیلی افزود: سامانه‌های مرصاد ۲ به تولید بومی رسیده است و در اقصی نقاط کشور مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با اشاره به افزودن قابلیت‌هایی به سامانه برد بلند S200 گفت: با تدبیری که فرماندهی معظم کل قوا اندیشیدند، قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء قابلیت‌هایی را به سامانه برد بلند S200 افزود از جمله اینکه این سامانه به توانمندی شلیک موشک صیاد ۲ دست یافت.
 
امیر اسماعیلی با اشاره به اضافه شدن “رادار پسیو آرایه” فازی به سیستم پدافند هوایی کشور اظهار داشت: در ۱۰ شهریور امسال رادار پسیو آرایی فازی که قابلیت نامرئی‌بودن و در عین حال شکار پهپادها و ریزپرنده‌ها را داراست، به سیستم پدافند هوایی کشور اضافه شد.
 
امیر اسماعیلی در ادامه به ویژگی‌های رادار آرش اشاره کرد و افزود: رادار آرش با برد بسیار بالا تا پایان هفته به شبکه سیستم پدافند هوایی کشور ملحق می‌شود.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اظهارات اشخاص غیرمتخصص در خصوص سیستم نظامی کشور خاطرنشان کرد: من هیچ‌گاه بلندگوی شما خبرنگاران را نمی‌گیرم و در حوزه خبرنگاری دخالت نمی‌کنم، این بدین معناست که اشخاص باید در حیطه حوزه‌های تخصصی خود اظهارنظر یا عمل کند، البته در نظام جمهوری اسلامی ایران این مسئله رعایت می‌شود.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.