سامان احتشامی به جشنواره موسیقی فجر می‌رود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

سامان احتشامی در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازد.

سامان احتشامی، آهنگساز و نوازنده پیانو در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز گفت: هم‌اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت هستم که قرار است در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر باشد.

این نوازنده پیانو در ادامه افزود: هنوز زمان دقیق برگزاری این کنسرت مشخص نشده است اما قرار است در تالار وحدت به اجرای برنامه بپردازیم که به زودی خبرها دقیق آن انعکاس می یابد.

احتشامی در ادامه گفت: به احتمال بسیار در این کنسرت به پیانونوازی و اجرای قطعات تک‌نوازی پیانو، قطعه شهناز بر اساس ملودی از جلیل شهناز، نسیم برگرفته از ملودی فولکلور ارمنی، راز باغ، ایریلیق ، شوق و…. می پردازم.

احتشامی در ادامه از انتشار یافتن آلبوم “حرکت برای ایرانیان” خبر داد و گفت: مجوز این آلبوم صادر شده است و این اثر موسیقایی اوایل بهمن ماه سال جاری بعد از چند ماه تاخیر روانه بازار موسیقی می‌شود.

این آهنگساز خاطرنشان کرد: در این اثر موسیقایی تمام قطعات به وسیله کامپیوتر ضبط شده است و از سازهای پرکاشن و سازهای مضرابی نیز استفاده شده است، همچنین این اثر توسط آوای باغ مهر منتشر می‌شود.

سامان احتشامی دربارهٔ قطعات این اثر گفت: در این آلبوم از قطعات معروف مانند شد خزان، بردی از یادم، سیمین بری، دل دیوانه، نسیم و…. استفاده شده است.

این نوازنده پیانو دربارهٔ این اثر موسیقایی گفت: این اثر موسیقایی دربارهٔ ورزش است و ورزشکاران ما برای ورزش، نرمش و یا انجام حرکات ایروبیک از موسیقی و ریتم‌های خارجی استفاده می‌کنند و این نکته‌ای بود که من را وادار کرد در زمینه ساختن موسیقی‌های ریتمیک دست به کار شود.

گفتنی است، سامان احتشامی نوازنده پیانو ایرانی است. او در سال‌های ۷۰ الی ۷۴ برنده لوح زرین و لوح تقدیر جشنواره موسیقی فجر شد و مقام اول را در پیانو کلاسیک و ایرانی دریافت کرد و در سال ۸۲ برگزیده جشنواره موسیقی فجر شد.

او موسس آموزشگاه موسیقی احتشامی و موسسه فرهنگی هنری آوای باغ مهر است که به انتشار یافتن آثار موسیقی می‌پردازد.

 

پایان پیام/۴۶

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.