سامسونگ، یک لپ تاپ قدرتمند ویندوزی و یک نوت‌بوک هیبریدی معرفی کرد

سامسونگ از قدرتمندترین لپ‌تاپ ویندوزی خود با مشخصات خیره کننده پردازنده نسل ۱۳ اینتل و گرافیک RTX 40 انویدیا رونمایی کرد.

سامسونگ، یک لپ تاپ قدرتمند ویندوزی و یک نوت‌بوک هیبریدی معرفی کرد

به گزارش ممتاز نیوز، سامسونگ از دو لپ تاپ رونمایی کرد.

گلکسی بوک ۳ اولترا معرفی شد؛ قدرتمندترین لپ‌تاپ ویندوزی سامسونگ

سامسونگ  در رویداد Unpacked 2023 گلکسی بوک ۳ اولترا را با هدف رقابت با لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی اپل معرفی کرد.

لپ‌تاپ گلکسی بوک ۳ اولترا به نمایشگری ۱۶ اینچی AMOLED با وضوح ۱۸۰۰×۲۸۸۰، نسبت صفحه ۱۶:۱۰ و نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده است که در نوع خود اتفاقی فوق‌العاده محسوب می‌شود و محصولات سامسونگ را از نظر نمایشگر -حداقل روی کاغذ- در پله بالاتری از محصولات اپل با نمایشگر miniLED قرار می‌دهد. طبق اعلام شرکت نرخ نوسازی از ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز متغیر خواهد بود.

سامسونگ ادعا می‌کند که میزان روشنایی نمایشگر تا ۴۰۰ نیت افزایش پیدا می‌کند و با پوشش ۱۲۰ درصدی دامنه رنگی DCI-P3، قسمت عمده‌ای از فضای رنگی Adobe RGB را نیز پوشش می‌دهد.

از نظر سخت‌افزاری نیز گلکسی بوک ۳ اولترا با دستی پر وارد میدان رقابت می‌شود. این لپ‌تاپ در قدرتمندترین مدل از تراشه Core i9-13900H به‌همراه گرافیک ۸ گیگابایتی RTX 4070 و ۳۲ گیگابایت رم رم از نوع LPDDR5 به‌همراه ۱ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی NVMe SSD بهره می‌برد. سامسونگ در این نسخه گواهی Intel EVO را نیز دریافت کرده است که تا حد زیادی تضمین کننده عملکرد مطلوب سخت‌افزار و باتری دستگاه خواهد بود.

photo_2023-02-02_01-38-20

مدل ارزان قیمت‌تر گلکسی بوک ۳ اولترا از تراشه نسل سیزدهمی Core i7-13700H و تراشه گرافیکی RTX 4050 استفاده می‌کند. رم درنظر گرفته‌شده برای این مدل برابر با ۱۶ گیگابایت از نوع LPDDR5 است و ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD نیز آن را همراهی می‌کند.

باوجود چنین سخت‌افزار قدرتمندی، گلکسی بوک ۳ اولترا با ابعادی معادل ۱۶٫۵ × ۲۵۰٫۴ × ۳۵۵٫۴ میلی‌متر همراه خواهد بود که برابر با مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل محصوب می‌شود. افزون‌براین محصول قدرتمند سامسونگ تنها ۱٫۷۹ کیلوگرم وزن دارد و از این حیث بیش از نیم کیلوگرم سبک‌تر از لپ‌تاپ اپل خواهد بود.

نکته مثبت دیگر درباره گلکسی بوک ۳ اولترا کیبورد کامل آن است که از بخش عددی نیز استفاده می‌کند. ازاین‌رو محصول کره‌ای‌ها ارزش‌افزوده‌ای قابل توجه در مقایسه با رقیب کوپرتینویی خود خواهد داشت. پرواضح است که کیبورد مزین به نور پس‌زمینه خواهد بود.

بلندگو، وب‌کم و باتری گلکسی بوک ۳ اولترا

گلکسی بوک ۳ اولترا سامسونگ از مجموعه ۴ بلندگو شامل ۲ ووفر ۵ واتی و ۲ توییتر ۲ واتی استفاده می‌کند که توسط AKG تنظیم شده است. از فناوری‌های قابل پشتیبانی می‌توان به دالبی اتموس و اسمارت امپ اشاره کرد. به‌گفته سامسونگ بلندگوهای این محصول می‌توانند صدایی شفاف با فرکانس‌هایی پایدار را تولید کنند و تجربه‌ای دلچسب از تماشای محتوای مختلف را دراختیار کاربر بگذارند.

لپ‌تاپ جدید کره‌ای‌ها به‌منظور پوشش هرچه‌بهتر نیازهای سازمانی و ارتباطی کاربران از یک وب‌کم با وضوح ۱۰۸۰p استفاده می‌کند که از میکروفون‌های استودیویی برای افزایش کیفیت صدای مکالمات در کنفرانس‌های ویدیویی نیز بهره می‌برد.

محصول جدید کره‌ای‌ها انرژی موردنیاز خود را از طریق یک باتری ۷۶ وات‌ساعتی تامین می‌کند. باتوجه به تمرکز ویژه تراشه‌های نسل سیزدهمی اینتل درکنار بهبود توان مصرفی تراشه‌های گرافیکی سری RTX 40 می‌توان انتظار عمر باتری مناسبی را از کلگسی بوک ۳ اولترا داشت.

photo_2023-02-02_01-40-09

پورت‌ها، امنیت و ارتباطات

گلکسی بوک ۳ اولترا به‌واسطه فرم‌فکتور باریک خود از پورت‌های متنوعی بهره نمی‌برد؛ اما همچنان کره‌ای‌ها دو پورت تاندربولت ۴، یک پورت USB-A، یک پورت HDMI 2.0 به‌همراه جک هدفون و شیار کارت حافظه microSD در طرفین بدنه دستگاه تعبیه کرده‌اند.

به‌منظور تامین امنیت دستگاه نیز دکمه پاور به حسگر اثرانگشت مجهز شده است و برای افزایش هرچه بیشتر امنیت، از پلتفرم Secured-core PC مایکروسافت نیز پشتیبانی می‌کند.

درنهایت باید به ویژگی‌های ارتباطی گلکسی بوک ۳ اولترا اشاره کنیم که شامل بلوتوث نسخه ۵٫۱ و WiFi 6E گیگابیتی دوکاناله می‌شود.

قیمت

گلکسی بوک ۳ اولترا در مدل پایه با قیمت ۲۱۹۹ دلار به‌فروش خواهد رسید. متاسفانه صحبتی از قیمت مدل مجهز به تراشه Core i9-13900H و گرافیک RTX 4070 به‌میان نیامده است.

گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ با نمایشگر لمسی AMOLED و پشتیبانی از قلم S-Pen معرفی شد

سامسونگ در ادامه معرفی محصولاتش در رویداد آنپکد، از لپ‌تاپ گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ رونمایی کرد. همانطور که از نام آن مشخص است، این دستگاه جایگزین گلکسی بوک ۲ پرو ۳۶۰ است که سال گذشته معرفی شده بود. پشتیبانی از قلم S-Pen و قابلیت اتصال به ۵G نیز آن را از سایر لپ‌تاپ‌های جدید سامسونگ متمایز می‌کند. با این حال مهم‌ترین تفاوت این دستگاه نسبت به نسل قبل خود پردازنده و نمایشگر است که در ادامه بیشتر درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد.

به لطف پشتیبانی Galaxy Book3 Pro 360 از نسل جدید قلم S-Pen، می‌توانید با این دستگاه طراحی کنید و نقش‌های هنری خود را بکشید. نمایشگر ۱۶ اینچی با حاشیه‌های نازک در اطراف، این لپ‌تاپ هیبریدی را به گزینه‌ای جذاب برای استفاده در شرایط مختلف تبدیل می‌کند. کره‌ای‌ها با استفاده از بدنه آلومینیومی در این مدل، خیال کاربران را از استحکام دستگاه راحت کرده‌اند. وزن حدودا ۱.۷ کیلوگرمی و ضخامت تنها ۱۳ میلی‌متری گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ مُهر تاییدی بر طراحی بهبود یافته آن است. این گلکسی بوک تازه وارد در دو رنگ بژ و نوک مدادی به دست مشتریان خواهد رسید.

photo_2023-02-02_01-35-43

سامسونگ از جدیدترین پردازنده‌های سری Core i5 و Core i7 نسل سیزدهم اینتل استفاده کرده که از قدرت پردازشی بالایی در پروسه‌های مختلف و مالتی تسکینگ برخوردارند. پردازشگر گرافیکی مجتمع اینتل Iris X نیز این مجموعه را همراهی می‌کند. سامسونگ گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ را در مدل‌هایی با ۸، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و ۲۵۶، ۵۱۲ یا ۱۰۲۴ گیگابایت حافظه SSD روانه بازار می‌کند.

مشخصات نمایشگر استفاده شده در این گلکسی بوک هیبریدی دقیقا مشابه نمونه استفاده شده در پرچمدار این سری یعنی گلکسی بوک ۳ اولتراست. این نمایشگر ۱۶اینچی از پنل Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسلی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. سامسونگ ادعا می‌کند که حداکثر روشنایی نمایشگر لپ‌تاپ هیبریدی‌اش حین پخش ویدیوهای HDR به ۵۰۰ نیت می‌رسد. همچنین پشتیبانی ۱۲۰ درصدی از بازه رنگی DCI-P3 این لپ‌تاپ هیبریدی را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی و ادیت تصاویر تبدیل می‌کند.

سامسونگ از اسپیکر استریوی پیشرفته متشکل از دو عدد ووفر ۵ واتی و دو عدد توییتر ۲ واتی با تنظیم AKG و قابلیت‌های حذف نویز بهبود یافته در این محصول استفاده کرده تا تجربه صوتی بهتری را ارائه دهد. بهره‌مندی گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ از حسگر اثر انگشت نیز امنیت آن را تا حد زیادی بالا برده است. به لطف به‌کارگیری پورت Thunderbolt 4.0 و پشتیبانی از اتصال شبکه‌های ۵G و Wi-Fi 6E، مجموعه قابلیت‌های این لپ‌تاپ هیبریدی تکمیل می‎‌شود.

طبق اعلام رسمی سامسونگ، لپ‌تاپ گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ با قیمت ۱,۸۹۹ دلار راهی بازار خواهد شد. این دستگاه هم اکنون برای پیش‌خرید در دسترس است و از تاریخ ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) رسماً وارد بازار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.