سامسونگ از فایل سیستم جدید رونمایی کرد.

جمعه ششم اکتبر ۲۰۱۲ سامسونگ از فایل سیستم جدیدی به نام F2FS  رونمایی کرد. این فایل سیستم توسط کیم جاگوک (김재극) برای سیستم‌عامل لینوکس ایجاد شده‌است.

نماد شرکت سامسونگ

فایل سیستم چیست؟

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، سیستم عامل برای ذخیره‌سازی، طبقه‌بندی، و دسترسی به اطلاعات از مجموعه قواعدی پیروی می‌کند که به آن فایل سیستم می‌گویند. سیستم عامل ویندوز تنها از فایل سیستم های گروه FAT و NTFS پشتیبانی می‌کند. در صورتی که سیستم عامل لینوکس از انواع و اقسام مختلف فایل سیستم از جمله فایل سیستم های ویندوزی و دیگر فایل سیستم ها پشتیبانی می‌کند.

فایل سیستم می‌تواند توانایی ها و یا عیب و نقص هایی داشته باشد. مثل توانایی فشرده سازی،  امنیت، مدیریت فضای خالی، و حتی نقصی که در فایل سیستم های ویندوزی وجود دارد و باعث می‌شود فایل‌ها تکه تکه شده و احتیاج به عمل Defragment داشته باشند. که این مشکل در سیستم عامل لینوکس نیست یعنی هیچ گاه فایل ها در لینوکس مثل ویندوز تکه تکه نمی‌شوند و احتیاج به عمل وقت‌گیر Defragment ندارند.

فایل سیستم هایی که امروزه استفاده می‌شوند در زمانی بوجود آمده اند که حافظه های دیسکی و گردان بر دنیای حافظه های فرعی حکومت می‌کردند، در صورتی که امروزه در بسیاری از وسائل این حافظه ها جای خود را به حافظه های کارتی (Memory Card)  داده اند. به همین دلیل سامسونگ این نیاز را احساس کرده که  فایل سیستمی مخصوص این حافظه‌های جدید، و بر اساس قابلیت‌های آنان درست کند.

این فایل سیستم جدید از نوع فایل سیستم با ساختار جریانی (Log-structured file system) به حساب می‌آید، و لذا  از متدهای نوین برای زخیره سازی اطلاعات پشتیبانی می کند. سامسونگ همچنین بعضی ایراداتی که از قبل در فایل سیستم با ساختار جریانی وجود داشت، برطرف کرده است.

سامسونگ

این فایل سیستم به صورت Patch بر روی هسته‌ی سیستم عامل لینوکس گذارده شده است، بدین معنی که سیستم عامل آندروید می‌تواند به راحتی از این فایل سیستم، استفاده کند.

خبر های مرتبط:

  1. معرفی نسل جدید “سیستم فایل” مایکروسافت
  2. رونمایی از دو هوشمند جدید سامسونگ
  3. از سیستم عامل جدید اپل موسوم به شیرکوهستان رونمایی شد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.