سامسونگ اسنپ دراگون را به اکسینوس ترجیح میدهد

ممتازنیوز:

samsunglogo

دیروز خبری منتشر شد که در صورت صحت آن ممکن است بسیاری از پیش بینی هایی که در مورد اسمارت فون گلکسی اس ۴ سامسونگ به گوش می رسید اشتباه از آب درآید. چیپ ست Exynos 5 Octa یا هر گونه پردازنده ARM Cortex-A15 اکسینوس سامسونگ ممکن است در پرچمدار بعدی سامسونگ مورد استفاده قرار نگیرد. اما دلیل آن چیست؟

اعلام شده که سامسونگ بدلیل عدم اطمینان از پوشش حرارتی و مصرف انرژی این پردازنده ها در هنگام استفاده این پردازنده ها در دستگاه، به سمت استفاده از یک پردازنده Snapdragon متمایل شده است. این موضوع را یک نشریه معتبر کره ای اعلام کرد.

قبلا خبرهایی منتشر شده بود که نسخه های مختلفی از اسمارت فون S IV به همراه پردازنده های اکسینوس و کوالکام در آزمایشگاههای سامسونگ وجود دارند و این شرکت در حال تست این نسخه هاست. این احتمال وجود دارد که سامسونگ بهترین نتیجه را در استفاده از یک پردازنده اسنپ دراگون دیده تا پروسسور اکسینوس ساخت خود.

این موضوع را هم نباید نادیده گرفت که چیپ ست های SoC خانواده اسنپ دراگون در بخش بازدهی و عملکرد به سختی توسط رقبا شکست می خورند، ضمن اینکه این چیپ ست ها با استفاده از baseband radio خود بیشتر شبکه های جهانی را تحت پوشش قرار می دهند.

در اسمارت فون جدید HTC One از یک چیپ ست ۱.۷ گیگاهرتزی Snapdragon 600 استفاده شده است، پردازنده ای که تا حدود زیادی عملکرد فوق العاده آن مشخص می باشد. همچنین قبلا اطلاعاتی در مورد اسمارت فون Galaxy S IV منتشر شد که نشان دهنده پردازنده ۱.۹ گیگاهرتزی و ۴ هسته ای Krait کوالکام و جی پی یو ادرنو ۳۲۰ بود.

با توجه به عملکرد بسیار خوب این پردازنده و خبرهای منتشر شده در این زمینه، ممکن است رویای علاقمندان به سامسونگ برای استفاده این شرکت از پردازنده جدید اکسینوس به واقعیت تبدیل نشود و سامسونگ اسنپ دراگون ۶۰۰ را به آن ترجیح دهد، چرا که معرفی و عرضه اسمارت فونی قدرتمند و بدون مشکل قطعا هدف اولیه سامسونگ است. نظر و تحلیل شما چیست؟

phonearena


PCWAR.COM | News and Reviews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.