سامسونگ جلوی عرضه محصولات اپل در آمریکا را گرفت!

۱۹خردادماه،

شرکت سامسونگ با ارایه یک پرونده قانونی موفق شد جلوی عرضه دو مدل از محصولات اپل به کشور آمریکا را بگیرد که البته این ممنوعیت بیشتر به صورت نمادین انجام شد و به صورت اجرایی به انجام نرسید.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، پس از مشخص شدن نقض حق‌ امتیازهای سامسونگ به وسیله اپل و سوءاستفاده از آن‌ها، "کمیسیون بین‌المللی بازرگانی آمریکا" اعلام کرد که باید جلوی عرضه گوشی هوشنمد‌ آیفون ۴ و رایانه لوحی iPad 2 به کشور آمریکا گرفته شود.
 
اگرچه این ممنوعیت محدودیت‌هایی را بر شرکت اپل تحمیل کرده است، اما پیش‌بینی می‌شود که "باراک اوباما"(Barack Obama) رئیس جمهور آمریکا در راستای سیاست‌های خود مبنی بر نارضایتی از محدود کردن واردات محصولات مختلف به آمریکا بر اساس نقض حق امتیازهای ثبت شده به نام شرکت‌های مختلف، محدودیت شرکت اپل را اجرایی نکند.
 
گوشی هوشمند آیفون ۴ قدیمی‌ترین مدل از سری گوشی‌های هوشمند اپل محسوب می‌شود که هم‌اکنون در بازار به فروش می‌رسد و این ممنوعیت در عرضه آن می‌تواند در شرایط عرضه این محصول برای بعضی شرکت‌های مخابراتی از جمله AT&T اختلالاتی را به وجود آورد. لازم به ذکر است که شرایط مشابه برای رایانه لوحی iPad 2 نیز به اجرا می‌رسد.
 
گفته می‌شود که این قانون برای مدل‌های قدیمی‌تر آیفون نیز وضع شده است که البته این محصولات دیگر به تولید نمی‌رسند.
 
این اتفاق مربوط به حق امتیاز شماره Patent No. 7,706,348 می‌شود که شرکت سامسونگ آن را در بخش "حق امتیاز استانداردهای ضروری" در کشور آمریکا به ثبت رسانده است. البته باید توجه داشت که جلوگیری از صادرات این محصول به کشور آمریکا امری نامعمول محسوب می‌شود.
 
این طور که گفته می گردد، سری گوشی‌های هوشمند اپل از مدل آیفون ۴S به بعد که بر اساس پردازنده Qualcomm ساخته شدند شامل این محدودیت‌ها نمی‌شوند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.