سامسونگ و ارایه اولین رایانه لوحی مجهز به دو سیستم‌عامل ویندوز و اندروید

۰۱ تیرماه ۱۳، خبرگزاری‌ها- رایانه لوحی تازه سامسونگ این سیستم‌عامل را در خود جا داده است که می‌تواند فایل‌ها، فولدرها و اطلاعات را به راحتی بین سیستم‌عامل ویندوز ۸ و اندروید رد و بدل کند.

شرکت سامسونگ از دو رایانه لوحی تازه مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۸ مایکروسافت رونمایی کرده است که یکی از آن‌ها در عین حال میتواند ابزارهای مخصوص سیستم‌عامل اندروید گوگل را هم اجرا کند.

اولین محصول سامسونگ ATIV Q نام دارد که در خانواده رایانه‌های قابل تغییر طبقه‌بندی می‌شود و علاوه بر رایانه لوحی، کاربران می‌توانند از آن به عنوان یک نوت‌بوک‌ هم استفاده کنند.

این محصول به عنوان یک رایانه لوحی اندرویدی نسخه ۴٫۲٫۲ یا همان Jellybean این سیستم‌عامل را در خود جا داده است که می‌تواند فایل‌ها، فولدرها و اطلاعات را به راحتی بین سیستم‌عامل ویندوز ۸ و اندروید رد و بدل کند.

رایانه ATIV Q سامسونگ یک نوآوری در دنیای رایانه‌های شخصی محسوب می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد این دستگاه را در چهار حالت مختلف مورد استفاده قرار دهند.

کاربران در حالت عادی می‌توانند نمایشگر را روی صفحه‌کلید این محصول بخوابانند تا از آن به عنوان یک رایانه لوحی استفاده کنند. حالت دیگر این است که نمایشگر به صورت عمود بر صفحه‌کلید سخت‌افزاری قرار گیرد تا امکان استفاده از آن به عنوان یک لپ‌تاپ معمولی فراهم شود.

حالت بعدی این است که کاربر صفحه‌نمایش را به حالت شناور به موازات صفحه‌کلید قرار می‌دهد تا بتواند تصاویر را با زاویه دید دلخواه ملاحظه کند و در حالت آخر هم نمایشگر می‌تواند با مطابق میل کاربر در زاویه‌های مختلف قرار گیرد تا برای ملاحظه تصاویر ویدیویی بسیار راحت باشد.

این نمایشگر قادر است تصاویر را با کیفیت ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل به نمایش بگذارد و به عبارت دیگر با این کیفیت در هر اینچ مربع از این نمایشگر ۲۷۵ پیکسل به نمایش درمی‌آید.

محصول دیگری که سامسونگ معرفی کرده است ATIV Tab 3 نام دارد که یک رایانه لوحی معمول مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۸ محسوب می‌شود و تنها ۸٫۲ میلیمتر ضخامت دارد و این توصیف سامسونگ آن را باریک‌ترین رایانه لوحی جهان با مشخصات یاد شده می‌خواند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.