سامسونگ و افزایش فشار بر ال جی: شکایت با ادعای نقض پتنت های ال سی دی

۲۵م آذر ،

فاوانیوز: همان طور که می دانید کمپانی سامسونگ بخش های تابعه بسیاری را در زیر مجموعه خود دارد که یکی از آنها Samsung Display تأمین کننده انواع پنل های نمایشی است. ال جی و سامسونگ هم در زمینه های بسیاری از جمله صفحات نمایش با یکدیگر رقابت دارند و حالا ساموسنگ دیسپلی با شکایتی که در آن ادعا شده LG Display پتنت های این کمپانی در رابطه با صفحات کریستال مایع یا LCD را نقض کرده، به آتش جنگ هیزم انداخته.

به گزارش فاوانیوز به نقل از نارنجی؛ نشریه The Korea Times گزارش داده که سامسونگ با طرح این شکایت در دادگاه منطقه مرکزی سئول، سعی در ساقط کردن اعتبار ۷ پتنت ال جی دارد که سامسونگ مدعی است تکنولوزی PLS (مخففPlane Line Switching) این کمپانی را بدون کسب اجازه کپی کرده اند. تکنولوژی PLS که شباهت هایی به IPS دارد، بهبودهایی را در زوایای دید، کیفیت تصویر و افزایش روشنایی ارائه می کند و در ضمن، هزینه تولید کمتری نیز دارد.

در متن شکواییه سامسونگ آمده که LG تکنولوژی PLS switching را بدون کسب اجازه بهبود بخشیده و با نام AH-IPS برای استفاده در نمایشگرهای LCD کوچک یا با اندازه معمولی به کار گرفته در صورتی که این تکنولوژی در سال ۱۹۹۷ توسط سامسونگ پتنت شده بود؛ و از این رو ال جی متهم به کپی برداری شده.

سامسونگ می گوید که به دنبال ممنوعیت فروش کامل محصولاتی از جمله تلفن های هوشمند اپتیموس جی و اپتیموس ویو ۲ است که با نقض این پتنت ها توسط ال جی و ال جی دیسپلی ساخته و عرضه شده اند، همچنین خواهان دریافت خسارتی نزدیک به ۱٫۹ میلیون دلار از رقیب خود است. یکی از مدیران سامسونگ که خواسته نامی از او برده نشود گفته: «این، جنگی بر سر غرور است. دریافت خسارت چندان مهم نیست. من فکر می کنم هر دو طرف در حال کار برای شناخته شدن به عنوان رهبر صنعت تولید صفحات نمایشی می باشند و این شکایات در این راستا است.»

رئیس ال جی دیسپلی نیز گفته: «شنیده ایم که سامسونگ دیسپلی آخرین شکواییه اش را به دادگاه داده. بعد از مطالعه اسناد، مقابله به مثلی را ترتیب خواهیم داد.» در ماه های قبل، ال جی نیز با ارائه شکایت به دادگاه، مدعی نقض ۷ پتنت خود در رابطه به تکنولوژی صفحات OLED و کپی برداری در این زمینه شده بود. سامسونگ نیز در مقابل دفاعیه ای تنظیم کرده بود.

جالب است بدانید ۵ ماه قبل نیز ۱۱ کارمند سامسونگ توسط پلیس و به جرم سرقت و درز دادن اطلاعات تکنولوژی OLED به رقیب یعنی ال جی، دستگیر شده بودند.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.