سامسونگ و تولید گوشی با سیستم عامل تایزن

۱۳م دیماه ، مهر- درحالی که شرکت کره ای سامسونگ تنها تولید کننده موفق تلفنهای اندروید محسوب می گردد، این شرکت در نظر دارد تلفنهای هوشمندی را با سیستم عامل تایزن آزمایش کند.

براساس گزارش رسانه های کره ای، شرکت سامسونگ درنظر دارد اولین تلفنهای هوشمند خود را با سیستم عامل تایزن در سال ۲۰۲۲ ارائه کند. جزئیات این خبر هنوز گزارش نشده است اما گفته می گردد که سامسونگ همراه با اینتل بخشی از پلتفورم گروه تکنیکال استرینگ را تشکیل داده اند.

سیستم عامل تایزن توسط بنیاد لینوکس پشتیبانی می‌شود و توسط انجمن تایزن ارائه شده‌ و ریاست آن برعهده گروه تکنیکال استرینگ است.

اگر سامسونگ قدرت بازاریابی خود را در پس دستگاه های اولیه تایزن قرار دهد، اما این اقدام پرسشهایی را هم دربارهٔ رابطه بلند مدت آن با گوگل به میان می آورد.

سامسونگ چندی پیش تولید دستگاه های دارای ویندوز ۸ را در دستور کار خود قرار داده است و گوگل نیز براساس گزارشهای انتشار یافته قدرت خود را در پس شرکت موتورولا قرار داده که اخیرا آن را خریداری کرده است. شاید هیچ شرکتی نمی خواهد که بدون دست زدن به اقدامات احتیاطی کار تازهی انجام دهد.

اگر سامسونگ احساس کرده است که برند گلکسی بزرگتر از اندروید است، در این صورت ممکن است بخواهد که این برند را حتی فراتر از خود نیز توسعه دهد و مسیر آمازون را طی کرده و تلفنهای گلکسی اندرویدی بدون برنامه های اجرایی گوگل چون نقشه و پلی استور ارائه کند و یا می تواند به طور کلی از اندروید صرف نظر کرده و روی تایزن تمرکز کند.

هر دو اقدام در سال ۲۰۲۲ ممکن است خطراتی را به دنبال داشته باشند و به نوعی تکرار کننده تجربه ساخت سرویس نقشه اپل را رقم بزند. اما اگر سامسونگ سالها به سرمایه گذاری در تایزن پرداخته بود و برنامه های اجرایی شخص سوم خود را می ساخت می توانست برند گلکسی را از اندروید جدا کند، اما همه اینها استراتژیهای بلند مدت می باشند.

انتظار می رود در آینده نزدیک شاهد دستگاه های مبتنی بر تایزن سامسونگ باشیم و شاید این اتفاق در کنگره جهانی موبایل که ماه فوریه برگزار می گردد رخ دهد اما تاکنون هیچ تاریخی مورد اشاره قرار نگرفته است.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.