سامسونگ پرفروش‌ترین تلفن همراه دنیا

۰۹ام بهمن ، مهر- براساس اعلام استراتژی انالیتیکس، یک تلفن از تمام تلفن‌های همراهی که به سراسر دنیا ارسال می‌شود متعلق به سامسونگ است و این شرکت کره‌ای درحال حاضر بیشترین سهم بازار را در دست دارد.

درحالی که ارسال محصولات اپل در سال ۲۰۱۲ رشد ۴۶ درصدی داشته و به آمار ۱۳۵٫۸ میلیون دستگاه تلفن در سراسر دنیا رسیده است، نوکیا با کاهش ۲۰ درصدی رو به رو بوده و فروش دستگاه‌های آن از ۴۱۷٫۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۱ به ۳۳۵٫۶ میلیون در سال ۲۰۱۲ رسید.

به طور کلی میزان فروش تلفنهای همراه در سراسر دنیا ۲ درصد رشد داشته و در سال ۲۰۱۲ به ۱٫۶ میلیارد دستگاه رسیده است.

نیل شاه تحلیلگر ارشد استراتژی انالیتیکس اظهار داشت: چالش‌های کنونی اقتصاد کلان در بازارهای به بلوغ رسیده‌ای چون آمریکای شمالی و اروپای غربی، سیاست‌های سخت‌تر به روز شدن اپراتور و تغییر ذائقه مصرف کننده درمیان علل آمار رشد متوسط جهانی قرار داشتند.

وی افزود: این مسئله با تقاضای چشمگیر مدل‌های محبوب گلکسی همراه شد و سامسونگ به ستاره‌ای در این بازار تبدیل شد که ۳۹۵٫۵ میلیون تلفن همراه به تمام نقاط دنیا ارسال کرد و ۲۵ درصد سهم بازار را در دست گرفت که این امر جایگاه اول جدول فروش تلفنهای همراه را برایش به ارمغان آورده است.

در این میان شرکت استراتژی انالیتیکس اعلام کرد که ارسال تلفنهای هوشمند در سطح جهان افزایش سالانه ۴۳ درصدی داشته و سال قبل به ۷۰۰ میلیون دستگاه رسید.

این درحالی است که آمار فروش تلفنهای هوشمند در سال ۲۰۱۱ به سراسر دنیا ۴۹۰٫۵ میلیون دستگاه بود. در این مقوله سامسونگ بازهم بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد؛ سهمی که درحال حاضر ۳۰ درصد است و همچنان درحال افزایش است.

نتایج این تحقیقات در شرایطی اعلام شده است که سامسونگ اعلام کرده است که طی سه ماه آخر سال ۲۰۱۲ سود ۷۶ درصدی داشته است که این مسئله در نتیجه فروش تلفنهای هوشمند گلکسی حاصل شده است.

سال قبل سامسونگ بزرگ‌ترین سازنده تلفنهای هوشمند در سطح جهان بود که بر اپل به عنوان مهمترین رقیب خود در این بخش چیره شده بود. این هفته اپل نیز نتایج سه ماهه آخر سال قبل خود را منتشر کرد که براساس آن مشخص شده است که این شرکت سود چندانی نسبت به اول سال نداشته است.

تحلیلگران اعتقاد دارند که اپل در خطر تبدیل شدن به قربانی موفقیت خود است.

اپل اعلام کرده است که در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۲ ، ۴۷٫۸ دستگاه آی فن و ۲۲٫۹ میلیون دستگاه آی پد به فروش رسانده است که این میزان نسبت به سه ماه پیش از آن افزایش داشته است اما آمار آن با انتظارات سرمایه‌گذاران متفاوت است.

مک نیومن تحلیلگر ارشد تله کام در شرکت اینفورما اظهار داشت: جایگاه قدرت اپل به طور کلی در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی شکل گرفته است و انتظار می‌رود که بخش اعظم رشد آنها در بازارهای درحال ظهور برزیل، روسیه، هندوستان و چین شکل بگیرد.

از سوی دیگر نوکیا، سازنده دستگاه‌های تلفنهای همراه که زمانی نبض بازار جهانی موبایل را در دست داشت اعلام کرده است که سودش در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۲ بازگشته است. نوکیا اعلام کرد که در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۲ ۱۵٫۹ میلیون دستگاه تلفن هوشمند به فروش رسانده است و کارشناسان این رقم را نشانه‌های ظریفی از بازگشت به شرایط قبلی این شرکت فنلاندی می‌دانند.

در بازا تلفنهای هوشمند درحال حاضر اپل و سامسونگ رده‌های بالا را به خود اختصاص داده‌اند و بسیاری از سازندگان چون ال جی، موتورولا ، اچ تی سی و سونی امیدوارند در میانه این بازار قرار بگیرند.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.