سامسونگ پیشتاز فروش تلفن همراه هوشمند / اپل نزدیک‌تر از قبل به کره‌ای‌ها

 ترندفورس می‌گوید آیفون در فصل چهارم سال جاری میلادی ۲۴٫۶ درصد از بازار را دراختیار می‌گیرد تا اپل جایگاه سامسونگ را به‌عنوان برترین برند صنعت موبایل تصاحب کند.

سامسونگ پیشتاز فروش تلفن همراه هوشمند / اپل نزدیک‌تر از قبل به کره‌ای‌ها

به گزارش ممتاز نیوز، مؤسسه‌ی تحقیقاتی ترندفورس که روی بازار موبایل نظارت می‌کند، در گزارشی اختصاصی می‌گوید حجم تولید گوشی هوشمند در فصل سوم سال جاری میلادی افت کرده است. در بازه‌ی بین جولای تا سپتامبر ۲۰۲۲ (اواسط تیر تا اواسط مهر ۱۴۰۱) ۲۸۹ میلیون گوشی هوشمند تولید شد که حاکی از افت فصلی ۰٫۹ درصدی و افت سالانه‌ی ۱۱ درصدی است.

 ترندفورس ادعا می‌کند تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در فصل سوم امسال «به‌شدت ضعیف» بوده است. در فصل سوم، بسیاری از شرکت‌ها به‌جای عرضه‌ی گوشی جدید افزایش موجودی دستگاه‌ها را در اولویت قرار دادند. افزایش مشکلات اقتصادی در سراسر دنیا باعث شد افراد زیادی به خرید گوشی علاقه نشان ندهند.

 براساس نوشته‌ی GSMArena، سامسونگ توانسته است با تولید ۶۴٫۲ میلیون گوشی هوشمند در فصل سوم ۲۰۲۲ و دراختیار گرفتن ۲۲٫۲ درصد از سهم بازار، جایگاه نخست خود را حفظ کند. تعداد گوشی‌های تولیدشده‌ی سامسونگ ۳٫۹ درصد بیشتر از فصل دوم بود. ظاهراً سامسونگ قصد دارد برای فروش گوشی‌های فعلی‌اش حجم تولید را در فصل چهارم کاهش دهد.

 اپل با تولید ۵۰٫۸ میلیون گوشی هوشمند در فصل سوم ۲۰۲۲ موفق شد ۱۷٫۶ درصد از سهم بازار را دراختیار بگیرد و رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص دهد. به گفته‌ی ترندفورس، این نخستین باری است که اپل در یک فصل تا این حد گوشی تولید می‌کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.