سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ رونمایی شد

سامسونگ از گلکسی زد فولد ۴ رونمایی کرد.

سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ رونمایی شد

به گزارش ممتاز نیوز، سامسونگ در رویداد گلکسی آنپکد از جدیدترین گوشی‌های تاشو خود رونمایی کرد که شامل گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ می‌شود. گلکسی زد فولد ۴ به عنوان برادر بزرگتر، مشخصات فنی قدرتمندتری دارد و برای اولین بار از اندروید ۱۲L، سیستم عامل گوگل برای دستگاه‌های اندرویدی با نمایشگر بزرگ و تاشو بهره می‌برد.

گلکسی زد فولد ۴ قدرتمندترین گوشی تاشو سامسونگ تا به امروز محسوب می‌شود که سعی کرده با قابلیت‌های جدیدی مانند استفاده از سیستم عامل اندروید ۱۲L به همراه یک تسکبار در زیر نمایشگر اصلی، کارایی آن را به بالاترین حد ممکن برساند. این تسکبار به شما اجازه می‌دهد که به سرعت به اپلیکیشن‌های مدنظرتان دسترسی داشته باشید و مولتی‌تسکینگ متفاوتی را تجربه کنید.

مشخصات فنی گلکسی زد فولد ۴

این گوشی سامسونگ که از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند، به نمایشگر داخلی ۷.۶ اینچی Dynamic AMOLED 2X مجهز شده که رزولوشن ۲۱۷۶ در ۱۸۱۲ پیکسل با نسبت تصویر ۲۱.۶:۱۸ دارد. این پنل از رفرش ریت تطبیقی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد.

photo_2022-08-11_00-23-17 (2)

بیرون گلکسی زد فولد ۴ هم شاهد قرارگیری یک نمایشگر ۶.۲ اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن ۲۳۱۶ در ۹۰۴ پیکسل و نسبت تصویر ۲۳.۱:۹ هستیم. این نمایشگر هم از رفرش ریت تطبیقی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد، اما برخلاف نمایشگر داخلی که حداقل رفرش ریت ۱ هرتز دارد، در این پنل حداقل رفرش ریت به ۴۸ هرتز محدود شده است.

ابعاد گلکسی زد فولد ۴ در حالت بسته برابر ۶۷.۱ در ۱۵۵.۱ در ۱۵.۸ (محل لولا) میلی‌متر است و در حالت باز به ۱۳۰.۱ در ۱۵۵.۱ در ۶.۳ میلی‌متر می‌رسد. وزن این گوشی هوشمند هم برابر ۲۶۳ گرم است.

سامسونگ برای این گوشی هوشمندش از تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک استفاده کرده که توسط ۱۲ گیگابایت رم همراهی می‌شود. این دستگاه در بالاترین نسخه ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی دارد تا از این نظر تفاوتی با نسخه‌های پرو آیفون ۱۳ نداشته باشد.

سامسونگ برای دوربین اصلی این گوشی تاشو به سراغ سه سنسور رفته که سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و دریچه دیافراگم f/1.8 است. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو سنسور اصلی را همراهی می‌کنند که دوربین تله‌فوتو هم از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد.

سیلاز آنجایی که با دو نمایشگر روبه‌رو هستیم، سامسونگ هم از دو دوربین سلفی استفاده کرده که برای پنل داخلی از نوع زیرنمایشگر است. این دوربین، ۴ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 است و روی نمایشگر بیرونی هم یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی استاندارد درون حفره قرار دارد.

photo_2022-08-11_00-23-18

این گوشی هوشمند سامسونگ به باتری دوگانه ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده که از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند، البته باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. از سایر مشخصات گلکسی زد فولد ۴ می‌توان به سیستم عامل اندروید ۱۲L به همراه رابط کاربری One UI 4.1.1، پشتیبانی از استاندارد IPX8 و شبکه ۵G و همچنین سنسور اثر انگشت روی فریم اشاره کرد.

قیمت و تاریخ عرضه گلکسی زد فولد ۴

گلکسی زد فولد ۴ و کاور S Pen این گوشی هوشمند در رنگ‌های سبز، بژ و مشکی عرضه می‌شوند. این موبایل تاشو در نسخه پایه با قیمت ۱۸۰۰ دلار/ یورو به فروش می‌رسد و در بالاترین نسخه با ۱ ترابایت حافظه داخلی، ۲۱۶۰ یورو قیمت دارد. فروش این گوشی از ۲۶ آگوست (۴ شهریور) آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.