سامورایی ها تقاضای طلا را افزایش دادند

۱۶اردیبهشت،

بینا- تصمیم دولت و بانک مرکزی ژاپن برای اجرای سیاستهای انبساطی پولی نه تنها سبب کاهش شدید ارزش ین شده بلکه تاثیر بسیاری بر رشد هزینه های مصرفی و تقاضای طلا داشته است.

به گزارش بنکر (Banker)، به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان تی وی ؛ تاکید “شینزو آبه” اول وزیر ژاپن بر لزوم اجرای سیاست های انبساطی پولی با هدف افزایش رشد اقتصادی و دستیابی به نرخ تورم ۲ درصدی در حالی است که ارزش ین بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته و این مساله تاثیر بسیاری بر رشد هزینه های مصرفی و تقاضای طلا در بازار ژاپن داشته است.
بر اساس این گزارش، سرمایه گذاران بخش خصوصی ژاپن در هفته های اخیر تمایل بسیاری برای خرید طلا و سرمایه گذاری در این بازار داشته اند. کاهش شدید ارزش ین در برابر دلار تاثیر بسیاری بر افزایش قیمت طلا در بازار ژاپن داشته و این مساله سبب هجوم سرمایه گذاران به بازار طلا شده است.
بر این اساس، یک کارشناس ارشد اقتصادی ژاپن در این باره تاکید کرد: در ماه های قبل تعداد بسیاری از مردم ژاپن که در سال های قبل اقدام به خریداری و ذخیره کردن طلا کرده بودند، برای فروش آن به بازار می آمدند ولی در هفته های اخیر با کاهش قیمت جهانی طلا و افزایش قیمت آن در بازار ژاپن به سبب افت ارزش ین شاهد رشد فزاینده تقاضا برای خرید طلا در ژاپن بوده ایم.
قیمت طلا پس از افت شدید در اواسط ماه آوریل اکنون بار دیگر روندی صعودی داشته و به بیش از ۱۴۷۵ دلار در هر اونس رسیده است. پیش بینی می گردد با ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک مرکزی ژاپن تقاضای طلا در بازار این کشور به شدت افزایش خواهد یافت./طلا


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.