ساها لغو امتیاز شد

۳۱فروردین۱۳،

10-913.jpg

شرکت هواپیمایی ساها که ایرلاین‌ ۲۳ ساله ایران است و توسط نیروی هوایی ارتش تاسیس شده، به سبب بالا‌بودن سن ناوگان از سوی سازمان هواپیمایی کشوری فعلا لغو امتیاز شده است.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) طبق آنچه در پورتال سازمان صنایع هوایی کشور عنوان شده این شرکت دارای چهار فروند هواپیماست که یک فروند آن پیش از این زمین‌گیر شده بود و سه فروند بویینگ ۷۰۷ با میانگین سنی ۳۶٫۸ سال دارد.

شرکت هواپیمایی ساها آخرین و تنها کاربر بویینگ ۷۰۷ به عنوان هواپیمای مسافربری در جهان است. بویینگ‌های ۷۰۷‌ هواپیمایی ساها در ابتدا هواپیماهای سوخت‌رسان به نیروی هوایی ارتش بودند که بعدا به مدل مسافربری تغییر کاربری داده‌اند و این هواپیماها از فرودگاه مهرآباد به مشهد، کیش، عسلویه و شیراز پرواز داشته‌اند.

در حالی از شرکت ساها به عنوان شرکت لغو امتیاز شده در بین شرکت‌های هواپیمایی ایرانی یاد می‌شود، هیچ کدام از مسئولان بخش هوایی کشور به‌طور رسمی حاضر به اعلام رسمی نام این شرکت نیستند.

در این باره کاپیتان حمیدرضا پهلوانی – رییس سازمان هواپیمایی کشوری – در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اجتناب از عنوان نام شرکت لغو امتیاز شده گفت:‌ هواپیماهای یک شرکت هواپیمایی داخلی به سبب فرسوده‌ بودن و بالا‌بودن سن ناوگان، زمین‌گیر شده است.

وی تاکید کرد: از آنجا که کار نگهداری و تعمیر هواپیماهای این شرکت به درستی و طبق استاندارد‌های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری انجام نشده است، سازمان هواپیمایی کشوری برای حفظ ایمنی مسافران این شرکت، تصمیم به توقف فعالیت‌های آن گرفته است.

پهلوانی افزود: از ۲۰ فروردین‌ماه امسال شرکت هواپیمایی مذکور بلیت‌فروشی نکرده و تمام تدابیر لازم برای جلوگیری از سرگردانی مسافران این شرکت پیش‌بینی شده است زیرا قبل از ۲۰ فروردین‌ماه توقف فعالیت‌های این ایرلاین به مسئولان آن اعلام و ابلاغ شده بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی دربارهٔ‌ چگونگی حل این مساله گفت: شرکت هواپیمایی مذکور باید اسناد مورد نیاز سازمان هواپیمایی کشوری را به منظور ایمن‌بودن هواپیماها ارائه کند یا هواپیمای نو بخرد.

وی در پاسخ به اینکه این شرکت توان خرید مالی هواپیمای تازه را دارد؟ گفت: تنها راه ادامه‌ فعالیت شرکت هواپیمایی لغو امتیاز‌ شده خرید هواپیمای تازه است. برای هزینه آن نیز خود شرکت باید فکر چاره باشد هرچند در این زمینه سازمان هواپیمایی کشور همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد.

پهلوانی خاطر نشان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری برای ادامه فعالیت ایرلاین مذکور و زمان خرید هواپیمای تازه هیچ محدودیتی از نظر زمان‌بندی قائل نیست زیرا این شرکت باید جوابگوی پرسنل خود باشد.

تلاش خبرنگار ایسنا برای کسب اطلاعات بیشتر و نیز انعکاس دیدگاه‌های مسئولان این ایرلاین فعلا بی نتیجه مانده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.