سایه جهانگیری بر سر روحانی و عارف

۳۱فروردین۱۳،

به گزارش به نقل از کیهان، پایگاه اینترنتی انتخاب که از حامیان خاتمی است ضمن انتشار یافتن خبر فوق نوشت: در حالی که پیشتر از افزایش تمایل خاتمی برای کاندیداتوری خبر داده بودیم، خبرنگار ما کسب اطلاع کرد، پس از وقوع برخی اتفاقات مانند فیلتر شدن سایت کمپین دعوت از خاتمی و برخی نگرانی های او از احتمال رد صلاحیتش، وی به نتیجه رسیده که برای انتخابات آتی، کاندیدا نشود.

براساس این گزارش خاتمی در عین حال گفته که احتمالاً به صورت رسمی اعلام خواهد کرد که او نیز «مانند بقیه، تنها یک رای دارد و آن یک رای نیز متعلق به کسی است که اصلاح طلبان بر آن اجماع می کنند.»

بنابر شنیده های موثق، نظر خاتمی و چهره های اصلاح طلب بر روی جهانگیری متمرکز است. همچنین شنیده شده که محمدعلی نجفی نامزد احتمالی اصلاح طلبان نیز از حضور در عرصه انتخابات به عنوان کاندیدا، منصرف شده و قرار است او رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان شود.

بیان این نظرات از سوی خاتمی سبب ناراحتی محمدرضا عارف معاون اول دولت دوم خاتمی شده است.

در این مورد کسب اطلاع کرده که عارف در اعتراض به عدم اجماع بر وی، نامه تندی به خاتمی نوشته که متقابلاً رئیس جمهور سابق ایران، پاسخی مشابه به او داده است.

در همین حال به گزارش مهر، محمدرضا عارف که مدتی است اعلام نامزدی کرده در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا شما حاضر هستید برای حضور خاتمی در انتخابات تلاش کنید و آیا تاکنون هیچ تلاشی کرده اید گفت: فکر می کنم این سؤال را با عملکردم جواب داده ام. من به شخصه مخالف آمدن رؤسای جمهور سابق هستم و فکر می کنم اگر کسی بیاید که بتواند از پتانسیل رئیس جمهورهای سابق استفاده کند این بهتر است.

عارف در عین حال گفت: الان خاتمی اگر تصمیم بگیرد در انتخابات حضور یابد با توجه به قول و قراری که گذاشته ایم امکانات و ستادم را در اختیار خاتمی می گذارم.

از سوی دیگر حسن روحانی در پاسخ به این سؤال که نظر شما در مورد ایده آقای هاشمی مبنی بر شکل گیری ائتلاف ۱+۲ با حضور شما، آقایان خاتمی، جهانگیری چیست، گفت: من از این موضوع خبر ندارم و کسی با من صحبت نکرده است.

روحانی در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت حضور آقای خاتمی و هاشمی به حضور خود ادامه می دهید، گفت: من بارها گفته ام قبل از اینکه اعلام حضور کنم با آقایان هاشمی و خاتمی صحبت کرده ام و آنها گفته اند که کاندیدا نمی شوند.

یادآور می شود دفتر خاتمی پس از چند روز متن سخنان خاتمی را که روایت مختلفی از آن انتشار یافته بود، منتشر کرد. خاتمی در این سخنان ضمن بحرانی خواندن شرایط گفته است: ما نمی توانیم توقع داشته باشیم کسی[ برای ریاست جمهوری] بیاید که با جمهوری مخالف است و در جمهوری اسلامی قانون اساسی مبناست.

او همچنین گفته است: اگر رویکردهایی که منجر به وضع فعلی شده عوض شود می شود کار کرد که متأسفانه هنوز نشانی از آن نمی بینم. من هم شخصاًباید تصمیم بگیرم، ولی مطمئن باشید که از اتخاذ هر تصمیمی که سبب افزایش هزینه برای ملت شود اجتناب خواهم کرد.
باید به سویی رفت که با کمترین هزینه بیشترین انعطاف پدید آید و از فضای سوءظن و حذف و امنیتی بیرون بیاییم، ولی آیا می گذارند کسی که چنین می اندیشد و چنین برنامه هایی دارد بیاید؟ در انتخابات قبل گفته شد زندانیان آزاد شوند و حصرها برداشته شود و فضای امنیتی به فضای باز سیاسی در چارچوب قانون اساسی مبدل شود و زمینه انتخابات سالم و آزاد فراهم آید. این طور تلقی شد که اینها شرط شرکت در انتخابات است، حالا می گویم برای انتخابات شرط نباید گذاشت، ولی باید مطمئن باشیم که آنچه گفته شد نتیجه یک انتخابات است و کسی که می آید باید توان تحقق آن نتیجه را داشته باشد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.