ساکت، عقیلی و پورعطایی در تالار وحدت

۳۱فروردین۱۳،

موسیقی > کنسرت – ارکستر
کیوان ساکت، نوازنده تار و سه تار و آهنگساز از کنسرت ۱۸تا ۲۰ اردیبهشت خود با سالار عقیلی در تالار وحدت خبر داد و گفت غلامعلی پورعطایی نوازنده نامی دوتار خراسانی هم در این کنسرت اجرا خواهد داشت.

مهر نوشت: کنسرت مشترک کیوان ساکت و سالار عقیلی ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت ماه با نوازندگانی از ارکسترسمفونیک و نوازندگان محلی خراسان جنوبی در تالار وحدت برگزار می‌شود.

کیوان ساکت در دربارهٔ جزئیات قطعات این کنسرت اظهار کرد: این قطعات که بخشی از آنها قبلا ساخته شده است مثل قطعه “مهتاب” و “نارنجستان” با تنظیم تازهی اجرا می‌شوند و از میان آثارم آن بخشی انتخاب شده‌اند که برای سالار عقیلی نوشته‌ام.

این آهنگساز و نوازنده تار و سه تار ادامه داد: در مجموع این کنسرت با ۱۴ قطعه در سه بخش موسیقی کلاسیک، سنتی ایرانی و محلی اجرا می‌شود.

وی از همراهی غلامعلی پورعطایی دوتارنواز خراسانی و ذوالفقار عسگریان خواننده آوازهای محلی در این کنسرت یاد کرد و گفت: این اولین بار است که نوازنده‌های محلی در کنار ارکستر سمفونیک به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

این نوازنده تار در ادامه یادآور شد: در این کنسرت یک قطعه خراسانی که آهنگسازی آن بر عهده خود من بوده است با حضور نوازندگان جنوب خراسان اجرا می‌شود.

سرپرست گروه موسیقی “وزیری” از نوازندگان حاضر در این کنسرت یاد کرد و گفت: سیاوش ظهیرالدینی، همایون رحیمیان، علی جعفری پویان (ویولن)، محمد حسین پورمعین(کلارینت)، فرشید حفظی فرد(ابوا)، مجید سینکی(فلوت) از جمله کسانی می باشند که با من همکاری می‌کنند.

این آهنگساز موسیقی ایرانی در پایان با اشاره به کتاب آخر خود تصریح کرد: به زودی کتاب چهارم من با عنوان “بیاییم تار و سه‌تار بنوازیم” شامل ردیف‌های افشاری، بیات ترک، بیات کرد و چهارگاه با ویرایشی تازه منتشر خواهد شد.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.