ساک خریدی که مسمومتان می‌کند

اردیبهشت ۱۴۰۳

پژوهشگران به خانم‌ها و اشخاصی که به خرید می‌روند در خصوص امکان سرایت بیماری‌های خطرناک در اثر استفاده از ساک‌های خرید روزمره اخطار اکید می‌دهند.

به گزارش خبرنگار علمی ممتاز نیوز، پژوهشگران به بانوان و اشخاصی که از کیسه‌ها و سبد‌های خاص برای رفتن به خرید استفاده می‌کنند اخطار می‌دهند که این کیسه‌ها می‌توانند منبع آلودگی و ایجاد بیماری‌‌های مختلف برای خانواده‌ها شوند. 

گفتنی است: پزشکان پیشنهاد اکید می‌کنند که این کیسه‌ها هرگز به صورت مستقیم نباید مورد استفاده برای حمل محصولاتی مانند گوشت خام و یا سبزی خاک آلوده شوند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند: باکتری E. coli می‌تواند از طریق گوشت به بدنهٔ داخلی کیسه یا ساک خرید بچسبد و آنگاه به سایر محصولات خام مانند میوه‌ها و یا حتی نان منتقل شده سبب مسمومیت غذایی در اشخاص شوند. 

پژوهشگران پیشنهاد می‌کنند حتی در صورت استفاده از کیسه و ساک‌های مخصوص خرید در صورت حمل گوشت خام حتماَ باید آن را در داخل کیسهٔ نایلونی قرار داد و آنگاه پس از انتقال به فریزر آن کیسه نایلونی را به دور انداخت. 

پزشکان شستن کیف و یا حتی زدن اسپری‌های ضد باکتری به آن‌ها را برای حذف باکتری E. coli کافی نمی‌دانند و تنها حمل گوشت و سبزی خام را با کیسهٔ پلاستیکی تمیز جایز می‌دانند. 

پژوهشگران با انجام نظرسنجی از مردم دریافته‌اند که ۹۷% از مردم عادت به شستشوی مرتب ساک‌های خرید خود ندارند و این می‌تواند منبعی برای باکتری‌های مضر برای سلامتی اشخاص خانواده باشد. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.