سایت‌های معتبر سلامت “نماد اعتبار سلامت” می‌گیرند

فروردین ۱۴۰۳

به منظور تشخیص پایگاه اینترنتی‌هایی که خبرها و مطالب سلامت منتشر می‌کند طی تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران نماد اعتبار سلامت به این پایگاه اینترنتی‌ها معتبر اعطا می‌شود.

مهندس امیرحسین اسدی مسئول فناوری‌های نوین ارتقای سلامت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان ممتاز نیوز، گفت: وجود ۲ هزار پایگاه اینترنتی سلامت در فضای اینترنتی سبب شده که تعدد اطلاعات سلامت بسیار شود و که در این بین موثق بودن این خبرها برای کاربران مشخص نیست که در همین راستا طی تفاهم‌نامه‌ای بین دفتر فناوری ملی نوین وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران یک مرکز توسعه فناوری مجازی راه‌اندازی شده است که نهاد اعتبار سلامت برای پایگاه اینترنتی‌هایی که در حوزه خبرها سلامت کار می‌کند اعطا کند.

وی با اشاره به اینکه این نهاد در حال طراحی است تصریح کرد: وجود این نهاد در بالای هر پایگاه اینترنتی به معنای معتبر بودن خبرها منتشره آن پایگاه اینترنتی است. از اوایل آذر آنالیز و رصد خبرها پایگاه اینترنتی‌های حوزه سلامت آغاز می‌شود و در صورتی که خبرها منتشره مطابق با استاندارد باشد یک دوره آموزش‌ برای صاحبان این پایگاه اینترنتی گذاشته می‌شود و علاوه بر گواهی‌نامه به این اشخاص نماد اعتبار سلامت بر بالای پایگاه اینترنتی ها درج خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.