سایه اثرات روانی اختلاس بر فعالیت‌های بانکی

چکیده: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم با اشاره به پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی، گفت: متأسفانه تأثیر روانی این پرونده بر تمام فعالیت های بانکی کشور سایه انداخته است.

به گزارش ارانیکو به نقل از خبرگزاری خانه ملت  رضا رحمانی با اشاره به پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی، گفت: متأسفانه تاثیر روانی این پرونده بر تمام فعالیت های بانکی کشور سایه انداخته و آن ها را نسبت به پرداخت تسهیلات بدبین و ده‌ها برابر مبلغ اختلاس به کشور ضربه وارد کرده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه باید به قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده های اختلاس اطمینان داشت، تصریح کرد: تعداد قلیلی از دریافت کنندگان تسهیلات به بانک‌ها بدهی دارند ولی این موضوع باعث شده تا بانک‌ها به همه صنعتگران دید منفی داشته باشند و در پرداخت تسهیلات به آنها سختگیری کنند.

وی از اختصاص ۱۰ درصدی منابع صندوق توسعه ملی به بخش صنعت و ۱۰ درصد دیگر آن به بخش کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: این منابع به صورت ریالی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت که به هر بخش مبلغی حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال تعلق می گیرد.

واحدهای تولیدی وابسته به منابع بانکی نشوند

وی ضمن تأکید و یادآوری این نکته که واحدهای تولیدی نباید فقط وابسته به منابع و تسهیلات بانکی باشند، افزود: این ۸۰ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل تزریق می شود و آنها نیز مکلف هستند تا تسهیلات مورد نیاز بخشهای یاد شده را با سود پایین تأمین کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه تأمین منابع مالی اولین مشکل تولید کشور است، ابراز کرد: باید سعی کرد سرمایه بانک‌ها افزایش یابد تا از این طریق توان آنها برای پرداخت تسهیلات بالا رفته و نیازهای تولید را رفع کنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه برخی تنگ نظری‌ها در جامعه، ما را از رسیدن به توسعه اقتصادی باز می دارد لذا برای رسیدن به توسعه باید دیدگاه‌ های خود را عوض کنیم.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.