سایه فقر بر سر ژرمنها/ بسیاری از آلمانها در معرض خطر فقر قرا دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه “هامبورگر ابند بلات” روز به روز انسانهای بیشتری در آلمان در معرض خطر فقر قرار می گیرند. تقریبا از هر شش نفر آلمانی یک نفر در معرض خطر فقر قرار دارد.

به این ترتیب و بر اساس گزارش اداره آمار آلمان خطر فقر در آلمان مرتبا افزایش پیدا می کند.حدود ۱۲٫۸ میلیون نفر یعنی حدود ۱۵٫۸ درصد از ساکنان این کشور بر اساس آمارهایی که اخیرا ارائه شده است در معرض خطر فقر قرار دارند.

در این میان به خصوص کسانی که تنها زندگی می کنند و فرزندان آنها بیش از دیگران در معرض خطر فقر قرار دارند.کنفرانس ملی فقر در آلمان نیز درباره فقر روزافزون در این کشور ابراز تاسف کرده و  “توماس بیر” سخنگوی این کنفرانس این انتقاد را وارد کرده است که ثروتمندان همواره ثروتمندتر می شوند و فقرا همواره فقیرتر می شوند و سیاسیون نیز در این کشور بدون اینکه کاری انجام دهند تماشاگرند.

بر اساس اطلاعات کارشناسان آمار کسانی که کمتر از ۱۱۴۲۶ یورو در سال یا ۹۵۲ یورو در ماه درآمد دارند در معرض خطر فقر قرار دارند. بر این اساس در سال ۲۰۰۵ شمار افرادی که در معرض خطر فقر قرار داشتند ۱۲٫۲ درصد بود که از آن زمان به طور مرتب افزایش پیدا کرده و در سال ۲۰۰۹ به ۱۵٫۶ درصد رسید.

زنان آلمانی(۱۶٫۸ درصد)  بیشتر از مردان (۱۴٫۹ درصد)  در معرض خطر فقر قرار دارند. 
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.