سبزی های تازه داخل یخچال آلوده ترین بخش یخچال

۷ م دیماه ،

استفاده از میوه ها وسبزیجات تازه در رژیم غذایی امری حیاتی است اما نه با حشرات مواد شیمیایی و باکتری هایی که با آن همراه است.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ محمدرضا کمالی، کارشناس مبارزه با بیماریها معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت حیدریه ضمن بیان این مطلب بیان کرد: تحقیقات نشان داده است که سبزی های تازه داخل یخچال آلوده ترین بخش یخچال را تشکیل می دهد و ضروری است در شستن و ضدعفونی کردن آن ها نهایت دقت را به کارببرید.

محمدرضا کمالی رعایت مراحل سه گانه را برای ضدعفونی سبزی و میوه ضروری دانست و گفت: در مرحله اول برای پاک سازی سبزی، ابتدا سبزی را خوب پاک کرده و با آب سالم شستشو دهید تا مواد زاید و گل و لای آن برطرف شود.

این کارشناس در ادامه افزود: در مرحله دوم انگل زدایی را انجام داده که ۳ تا ۵ قطره مایع ظرفشویی  را در ۵ لیتر آب (۲۰لیوان) بریزید تا کف آب ایجاد شود و سبزی را داخل آن به مدت  ۵ دقیقه نگه دارید و سپس سبزی را از روی کف آب جمع آوری کنید و با آب سالم شستشو دهید تا تخم انگل ها وباقیمانده مایع ظرفشویی از آن جدا شود.

وی افزود: مرحله سوم که گندزدایی است که در این مرحله یک گرم (نصف قاشق چایخوری) پودر پرکلرین ۷۰%را در یک ظرف  ۵ لیتری آب بریزید وسبزی ومیوه انگل زدایی شده را به مدت ۵دقیقه در این محلول قرارداده تا ضد عفونی شود واگر این محلول در دسترس نبود میتوانید از مواد ضدعفونی کننده مجاز سبزی و میوه درداروخانه ها و سوپرمارکت ها وجود دارد طبق دستورالعمل استفاده کنید.

کمالی گفت: در پایان نیز سبزی ضدعفونی شده را مجددا با آب سالم شستشو داده تا باقیمانده کلر از آن جدا شود و سپس آن را مصرف کنید./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.