سبک زندگی غربی، زمینه ای برای بروز فقر عاطفی

۲ م دیماه ،

رحمانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه فقر عاطفی یکی از ویژگی های بارز تمدن تازه است گفت: سبک زندگی اشخاص را به تلاش بی وقفه برای درآمدزایی بیشتر، افزایش مصرف گرایی و نه کسب ثروت وا داشته و آنچه مهم است ارتقا سطح هزینه هاست.

وی با بیان اینکه در جوامع صنعتی، فقر غالب پیمان فقر عاطفی است افزود: سبب عمده افزایش فقر عاطفی در خانواده ها، عدم آگاهی خانواده های نسل قبل از عوارض توجه یک سویه به رشد اقتصادی بدون توجه به بهبود روابط داخل گروهی خانواده است.

رحمانی با بیان اینکه جلوه خالقیت خداوند، در پدر خانواده و مادر، مظهر رازقیت پروردگار است اظها داشت: درگیری های شغلی بیش از حد والدین، محرومیت فرزندان از حضور آنها در محیط خانواده و تزلزل پایه های بنیادی کانون های پرمهر خانواده منجر به ایجاد اولین پایگاه فقر عاطفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه فقر عاطفی زمینه ای برای بروز اختلالات روانی و آسیب های اجتماعی است گفت: با افزایش فقر عاطفی در خانواده ها، ما شاهد جامعه ای خشک، غیر متعهد و فاقد رحم و مروت خواهیم بود که هر کس در آن به منزله یک جزیره مستقل است.

رحمانی در خاتمه تأکید کرد: افزایش خشونت های کلامی و رفتاری، گسترش جرم و جنایت در سطح اجتماع، گسیختن پیوندهای عاطفی و بسیاری از ناملایمات و نابسامانی ها در روابط بین فردی از جمله آثار سوء فقر عاطفی در خانواده هاست./ل


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.