ستاد فناوری های دریایی ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیدمحمدرضا آقامیری در همایش ملی اقیانوس شناسی با تاکید بر اینکه اقیانوس‌ها به سمت نابودی و مرگ پیش می‌روند، افزود: به دلیل توسعه فعالیت‌های انسانی و استقرار سه چهارم شهرهای بزرگ دنیا در کنار آبها در حال حاضر اقیانوس‌ها به سمت نابودی در حرکت هستند.

رئیس پارک زیست فناوری خلیج فارس دلیل این امر را آلودگی زیست فناوری دانست و اظهار داشت: رها سازی ضایعات پلاستیکی در محیط اقیانوس‌ها و دریاها موجب شده است تا سالانه یک میلیون پرنده و ۱۰۰ هزار پستاندار دریایی از بین بروند.

وی با اشاره به وضعیت کشور در حوزه دریایی خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور در برخی از زمینه‌های دریایی متخصصان اندکی داریم که لازم است با رویکرد رشته‌های اقیانوس شناسی شیمیایی و فیزیکی اقدام به تربیت نیروهای انسانی در این حوزه شود.

به گفته آقامیری در حال حاضر رویکرد کشور به سمت اقیانوس شناسی زیستی متمرکز شده است.

وی با اشاره به راه اندازی پارک خلیج فارس در سال ۷۴ یادآور شد: این پارک فناوری در حوزه‌های مختلف دریایی فعالیت‌های علمی خود را آغاز کرده است و در حال حاضر آمادگی دارد تا در بخش‌های مختلف همکاری کند.

آقامیری همچنین پیشنهاد ایجاد ستاد توسعه فناوری‌های راهبردی دریا را ارایه داد و خاطرنشان کرد: با راه اندازی این ستاد که زیر نظر وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می‌کند می‌توان به صورت جامع کلیه مباحث مطرح در حوزه دریا را مطالعه کرد. علاوه بر این به منظور جهت دهی به مطالعات این ستاد نقشه راهبردی در حوزه دریا نیز تدوین شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.