ستاد نخبگان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد راه‌اندازی می‌شود

۲۱خردادماه،

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد با اشاره به راه‌اندازی ستاد نخبگان و ایثارگران در این دانشگاه، گفت: در این ستاد نخبگان ایثارگر شناسایی و در حوزه‌های علمی و پژوهشی مورد تشویق و حمایت قرار می‌گیرند.

حسین نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به فعالیت‌های اداره امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد در زمینه ارتقای آموزش و کیفیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر در این دانشگاه، اظهارکرد: افزایش کیفیت آموزش در این دانشگاه از اولویت‌های مهم این اداره است.

وی به تلاش جهت راه‌اندازی ستاد نخبگان و ایثارگران در دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: در این ستاد نخبگان شاهد و ایثارگر شناسایی و مورد تشویق و حمایت قرار می گیرند و در بخش‌های پژوهشی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

نصیرزاده ادامه داد: ایجاد ستاد نخبگان و ایثارگران علاوه بر اینکه زمینه تشویق دانشجویان فراهم می‌کند، زمینه‌های مناسبی را برای رشد و ارتقای تحصیلی در این اشخاص ایجاد می‌کند.

وی از برگزاری کلاس‌های تقویتی برای دانشجویان شاهد و ایثار گر در واحدهای دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است و از ترم آینده با بررسی واحد دانشگاهی و ضرورت ایجاد ارتقا تحصیلی برای دانشجویان شاهد و ایثار گر، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری کلاس‌های تقویتی در این واحدها انجام می‌شود.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد، تصریح کرد: مجموعه‌های مختلف از جمله مجموعه آموزش عالی بنیاد شهید، واحدهای بنیاد شهید در استان‌ها و واحدهای مختلف دانشگاه آزاد در راستای تقویت و ارتقا کیفیت آموزش دانشجویان و اساتید ایثار گر از پتانسیل خوبی برخوردارند و نظام آموزشی دانشگاه آزاد نیز سعی بر فعال کردن این بخش دارد.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: جامعه شاهد و ایثارگر همانطور که در ایجاد فرهنگ ایثار و شهادت پیشرو است در حوزه تحصیل و ارتقا تحصیلی نیز پیشرو باشند.

ایجاد انجمن‌های فرهنگی و علمی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر

نصیرزاده با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی اداره امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد، اظهارکرد: در بخش فرهنگی نگاه ما به فرمایشات مقام معظم رهبری است و در این زمینه آشنایی و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه آزاد از اولویت‌های اصلی است.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد با بیان اینکه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه در مجموعه آموزشی کشور که با نام دانشگاه آزاد اسلامی از آن یاد می‌شود، الزامی است، افزود: در هیمن راستا معاونت فرهنگی در اداره کل ایثارگران فعال شده است.

وی با اشاره به ایجاد انجمن‌های فرهنگی در حوزه معاونت فرهنگی در مجموعه ایثارگران، گفت: دانشجویان ایثارگر تحت قالب انجمن‌های فرهنگی و علمی گرد هم می‌آیند تا بتوانند در مسیر اسلامی شدن دانشگاه‌ها تاثیرگذار باشند و در فضای فرهنگی داشگاه بتوانند فعالیت کنند.

نصیرزاده افزود: همچنین فعالیت انجمن‌های علمی در واحدهای دانشگاهی در حوزه معاونت فرهنگی نیز در حال شکل‌گیری است و این مجموعه می‌تواند در حوزه نخبه‌پروری و پرورش نخبگان و معرفی نخبگان ایثار گر موثر باشد، به طور کلی تلاش این است که تاثیر فرهنگی بسیار خوبی را در فضای دانشگاهی داشته باشیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.