ستاره‌های سینما جایی در دنیای تئاتر ندارند / معرفی نامزدهای جوایز تونی

۱۱اردیبهشت،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کمیته جوایز تونی روز سه‌شنبه نامزدهای این جایزه را اعلام کرد و ستارگان سینما مثل بت میدلر، جسیکا چاستین، آل پاچینو، کتی هلمز و اسکارلت جوهانسن که با نمایش‌های مختلف روی صحنه رفته بودند، در هیچ رشته‌ای نامزد نشدند.

 

در این بین فقط تام هنکس موفق شد نظر کمیته را به خود جلب کند. او اولین بار بود روی صحنه تئاتر می‌رفت. بازیگران کهنه‌کار تئاتر مثل لوری متکالف، ایمی مورتن، لارا آسنز، نیتن لین، تریسی لتس، دیوید هاید پیرس و کریستین نامزد جوایز بازیگری شده‌اند.

 

هنکس برای بازی در نقش یک ستون‌نویس اهل نیویورک در نماش «مرد خوش‌شانس» نوشته نورا افرون نامزد این جایزه شده است. هنکس درمورد رقابت با بازیگران قدیمی تئاتر گفت: «واقعا هیجان‌انگیز است، مایه افتخارم است که با لین و پیرس رقابت کنم. اینجا عرصه جان گیلگود و لارنس اولیویر است! هم خوشحالم و هم مضطرب، از این خاص‌تر نمی‌شود.»

 

یکی از رقابت‌های سنگین امسال در بخش نمایش موزیکال و رقابت بین «چکمه‌های قرتی» و «ماتیلدا: موزیکال» است. «چکمه‌های قرتی» براساس فیلمی به همین نام محصول سال ۲۰۰۵ بریتانیا نوشته شده و داستان یک کارخانه روبه‌زوال تولید کفش است که با تولید مدل تازه چکمه‌هایش دوباره اوج می‌گیرد.

 

این نمایش در ۱۳ رشته از جمله طراحی صحنه برای دیوید راکول، کارگردانی و طراحی حرکات برای جری میچل و بیلی پورتر و استارک سندز برای بهترین بازیگر مرد موزیکال نامزد شده است.

 

«ماتیلدا: موزیکال» در ۱۲ رشته نامزد جایزه تونی شده است، این نمایش گزنده و تلخ براساس رمانی نوشته رولد دال ساخته شده و در بخش طراحی حرکات برای پیتر دارلینگ، کارگردانی برای متیو وارکاس، رهبری موسیقی برای کریس نایتینگل و برتی کارول برای بهترین بازیگر مرد نمایش موزیکال نامزد شده است.

 

رقبای «چکمه‌های قرتی» و «ماتیلدا» دو نمایش «Bring It On» و «سرود کریسمس» می باشند که هر دو براساس فیلم‌های محبوب ویژه روزهای تعطیلات سال نو ساخته شده‌اند.

 

نامزدهای بخش بهترین نمایش «مهمانی‌های دورهمی» ریچارد گرینبرگ، «مرد خوش‌شانس» نورا افرون، «وصیتنامه مری» کالم توبین و «واینا و سونیا و ماشا و اسپایک» کریستوفر دورانگ می باشند.

 

تام هنکس در بخش بهترین بازیگر مرد باید با لین برای «The Nance»، پیرس برای «وانیا و سونیا و ماشا و اسپایک»، تام استوریچ برای «یتیم‌ها» و لتس برای «چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟» رقابت کند.

 

«مرد خوش‌شانس» در مجموع در شش رشته نامزد جایزه تونی شده است. هنکس به همراه کورتنی بی. ونس، همبازی‌اش در این نمایش شانس این را داشتند که سال قبل پیش از مرگ افرون، با او همکاری کنند.

 

در بخش بهترین بازیگر زن درام نیز متکالف در نمایش «مکانی دیگر» با مورتن در «چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟»، نیلسن در «وانیا و سونیا و ماشا و اسپایک»، هولند تیلور در «آن» و سیسلی تایسن در «سفر به بانتیفول» رقابت می‌کند.

 

برندگان جوایز تونی نهم ژوئن در تالار موسیقی رادیو سیتی معرفی می‌شوند. این مراسم از شبکه سی‌بی‌اس پخش می‌شود و با توجه به اینکه ستاره‌های سینما نامزد جایزه نشده‌اند، احتمال می‌رود مراسم با زرق و برق کمتری برگزار شود.

 

آسوشیتدپرس / ۱ مه / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

۵۸۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.