ستاره های استقلال با چه مبلغی حاظر به بستن قرارداد شدند؟!

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

بسیاری از اهالی فوتبال فصل قبل محمد  رویانیان را به این متهم کردند که با بستن قراردادهای میلیاردی  که متمم برخی از آنها اهدای یک دستگاه خودروی چند صد میلیونی بوده، بازار نقل و انتقالات را بهم ریخته و ضمن بالا بردن بیهوده نرخ بازیکنان  و رواج دادن قراردادهای آنچنانی و پر از امتیاز ،بازیکنان را زیاده خواه کرده است.

این مساله از سوی هواداران تیم های رقیب پرسپولیس و البته رسانه ها با واکنش های تندی مواجه شد و البته از آنجایی که پرسپولیس با این هزینه ها هم به جامی نرسید به همه مسلم شد که ریخت و پاش های فراوان و بستن تیم های بیست میلیاردی هم تضمینی برای قهرمانی نیست.

با این درس بزرگ که رویانیان به خودش و باشگاه های لیگ برتری داد تصور می شد امسال این اتفاق تکرار نشود اما در کمال تعجب ابعاد جدیدی  پیدا کرد و به شکلی خیره کننده گسترش یافت تا جایی که الان با قاطعیت می توان گفت تعداد بازیکنان میلیاردی لیگ سیزدهم قطعا بالاتر از ده تاست و در مقایسه با فصل قبل به مراتب بیشتر شده است.

در این بین شاید  دوباره نگاه ها  به رویانیان دوخته  شود و اینکه او چقدر برای پرسپولیس لیگ سیزدهم هزینه کرده اما حتی اگر سپاهان را کنار بگذاریم می توان روی این موضوع دقیق شد  و این سوال را مطرح کرد که برای لیگ آینده پرسپولیس بیشتر خرج کرده یا استقلال و در واقع تعداد میلیاردی های آبی بیشتر است یا قرمز؟

امروز رویانیان در مصاحبه اش اشاره ای به این مساله داشت  و اعلام کرد فصل قبل بالاترین قراردادی که با بازیکنانش بسته یک میلیارد و دویست و هفتاد میلیون تومان  بوده(احتمالا کریم انصاری فر)اما امسال استقلال ستاره هایش را در حالی حفظ کرده که برخی از آنها بر  پیشنهادهای ۵/۱ تا ۲ میلیون دلاری تیم های قطری و اماراتی چشم پوشانده اند و حاضر شده اند در استقلال بمانند .

این مساله را در مورد بازیکنانی مثل خسرو حیدری ،مهدی رحمتی(که گفته شد او حتی پیشنهاد ۷ میلیارد تومانی برای سه سال را رده کرده)،پژمان منتظری، آندو تیموریان و جواد نکونام که از پای پروازبرگشت امارات برگردانده شده می توان مطرح کرد و این سوال را پرسید که استقلال چقدر به این بازیکنان پیشنهاد داده که آنها قید قراردادهای سنگین عرب ها را زده اند و حاضر شده اند در این تیم بمانند؟ آیا پای عشق و علاقه در میان است؟بعید می دانیم!

این اتفاق در حالی رخ می دهد که منابع عربی و سایت های آن سوی خلیج فارس به روشنی پرده از پیشنهادهای میلیون دلاری تیم های اماراتی و قطری  به ستاره های  استقلال برداشته اند و نمی توان منکر  آنها شد.با این حساب به نظر می رسد پرسش هایی که رویانیان مطرح کرده  تا زمانی که باشگاه استقلال اقدام به شفاف سازی نکند بی جواب خواهد ماند.پرسش هایی که می تواند بعد از یک سال و اندی فشار را از روی او برداشته و متوجه باشگاه رقیب کند.اما وقتی اقلام نامتعارفی مثل بنز و پورشه در کار نباشد کسی به پر و پای فتح الله زاده خواهد پیچید که چرا اینقدر پول دادید و از کجا این پول ها را آوردید؟

امروز این شایعه بین اهالی فوتبال  دهان به دهان می گشت که آندو تیموریان برای پوشیدن دوباره پیراهن آبی ۷/۱ میلیارد تومان پول خواهد گرفت که با توجه به خصوصویات فنی اش با قاطعیت می گوییم نوش جانش اما واقعا شنیدن این ارقام امسال دیگر برای رسانه ها و مردم عجیب نیست؟.البته اینجا بحث بنز و پورشه در میان نیست،از فولاد و میلگرد و تیرآهن هم بحثی وسط نیامده و فقط پول نقد است که آقایی می کند(!) اما واقعا اگر این ارقام حقیقت داشته باشد با یک حساب سرانگشتی حتما سر اهالی فوتبال گیج خواهد رفت و همه این سوال را از خود می پرسند که  استقلال لیگ سیزدهم با چند میلیارد تومان بسته شده تا از عنوان قهرمانی اش دفاع کند؟

 

 

جام ورزشی

باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.