ستاره های فوتبال برای تبلیغات بیلبوردی چقدر پول گرفته‌اند؟

ستاره‌ها روی بیلبوردها. این حسرتی بود که در تمام دهه ۸۰ و نیمی از دهه ۹۰ حسرتش به دل خیلی از ستاره‌ها ماند.

یک راه ساده برای پول در آوردن از شهرت، برایشان ممنوع شده بود اما از سال با مصوبه‌ای از وزارت ارشاد دولت روحانی، این اجازه به ستاره‌ها داده شد تا روی بیلبوردها برگردند.

اگرچه همچنان این محدودیت‌ها در رسانه ملی وجود داشت.

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2018/02/51659cd025a24c9c097b251aada1bed2.jpg

به گزارش ممتاز نیوز، قبل از این هم تنها یک مورد و در جام جهانی قبلی، برای تبلیغ جواد نکونام برای روغن‌موتوری به نام کاپیتان، مجوزی موقت از رسانه ملی و ارشاد گرفته شده بود. قراردادی که برای یک سال رقمی حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای کاپیتان وقت تیم ملی داشت و به نوعی سدشکن بود، چون بعد از آن رضا گلزار و علی دایی با تصویب و ابلاغ مصوبه جدید، خیلی سریع روی بیلبوردها رفتند.

ابتدا قرار بود تنها تبلیغات برای محصولات ایرانی آزاد باشد اما خیلی زود، آزادی برای کالاهای خارجی که نمایندگی داخلی داشتند هم اعمال شد و حالا تقریبا خیلی‌ها قراردادهای تبلیغاتی دارند یا در پروژه محبوب این روزها در علم تبلیغات یعنی «تبلیغات اثرگذار» سهمی داشته‌اند.

حالا از کارلوس کی‌روش تا کریم باقری، علی دایی، احمدرضا عابدزاده، کیمیا علیزاده، بهرام رادان، رضا یزدانی، سیروان و زانیار خسروی تا رضا گلزار در تبلیغات تلویزیونی یا روی بیلبوردها هستند و ارقامی که می‌گیرند، هزینه مناسبی برای گذران زندگی‌شان شده است. گاه این قراردادها نجومی است مثل قرارداد کی‌روش اما به صرفه است برای شرکتی که قرارداد را بسته و گاه ارقامی ناچیز است برای برندهای کوچک و دارای مخاطب خاص.

منبع: سازندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.