سجادی: دولت با واردات واکسن و حل مشکلات اقتصادی سرمایه اجتماعی را تقویت کند

سخنگوی جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری گفت: یکی از مهمترین عوامل تقویت اعتماد مردم به دولت، تلاش قوه مجریه برای حل مشکلات اقتصادی و بهبود وضعیت شیوع کرونا است.

سیدکمال‌الدین سجادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تعریف سرمایه اجتماعی و جایگاه آن در امور حکومتی و بهبود حکمرانی، اظهار کرد: سرمایه اجتماعی که به یک معنا اعتماد مردم به حکومت است از مهمترین موتورهای محرک یک جامعه برای پیشبرد امور و اهداف است و در این زمینه جایگاهی دارد که به موازات افزایش این سرمایه شاهد پیشرفت و توسعه یک جامعه هستیم و به محض کاهش آن شکی نیست که خسارات فراوانی به آن جامعه وارد خواهد شد.

وی افزود: بنابراین حلقه واسط حفظ ارتباط آحاد یک جامعه با حکومت همین سرمایه اجتماعی است که متاسفانه در سالهای اخیر با ندانم‌کاری‌های عده‌ای در دولت آسیب زیادی به آن وارد شد.

سجادی با اشاره به اینکه وجود سرمایه اجتماعی بالا همدلی میان مردم را هم بیشتر می‌کند و عامل اعتماد جامعه به دولت‌ها است، یادآور شد: آنچه در چند سال اخیر رخ داد ضربه‌هایی جدی به اعتماد مردم وارد کرد تا جایی که یکی از مهمترین شعارهای دولت آقای رئیسی نیز بازگرداندن همین اعتماد اجتماعی و جبران خسارات چند سال اخیر بود که به نظر می‌رسد با مدیران جدید، جوان و کارآمد و برنامه‌هایی که دولت در این زمینه ارائه کرده است شاهد افزایش این سرمایه اجتماعی خواهیم بود.

سخنگوی جبهه پیروان رهبری با تاکید بر اینکه از مهمترین عوامل تقویت سرمایه اجتماعی اعتماد مردم به دولت حل مشکلات اقتصادی و بهبود وضعیت شیوع کرونا است، اظهار کرد: دولت با واکسن‌هایی که باید به صورت روزافزون وارد کند مرهمی بر این درد مردم باشد. از طرفی مشکلات اقتصادی هم باید با برنامه‌ریزی و اقدامات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در تمام کشور و نه صرفاً در شهرهای بزرگ یا پایتخت به سمت حل شود که همین امر سرمایه اجتماعی را بالا خواهد برد.

وی با بیان اینکه در یک نظام عوامل زیادی باعث افزایش یا کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود و صرفاً دولت در این زمینه اثرگذار نیست، تصریح کرد: اما یکی از مهمترین عوامل تقویت یا تضعیف این امر همان دولت است چرا که مسئولیت‌های اقتصادی و حل معضلات اجتماعی و پیشبرد پروژه‌های عمرانی به دست اوست و به همین دلیل سهم دولت بیشتر از بقیه نهادها و قواست وگرنه مجلس و قوه قضائیه هم به اندازه خود در این زمینه تاثیرگذارند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.