سخت ترین و شیرین ترین روز برقی ها در تابستان/روزی که مصرف از ۴۳ هزار مگاوات فراتررفت – اخبار اقتصادی

براساس اظهارات محمد بهزاد، رشد ۲٫۵۸درصدی پیک مصرف در مقایسه با سال گذشته، بدون کمترین محدودیتی در شبکه سپری شد و در همان زمان یکهزار و ۵۰۰ مگاوات برق نیز صادر شد.
وی درعین حال تاکید کرد: ایران تا پایان سال جاری به خودکفایی ۱۰۰ درصدی در صنعت برق خواهد رسید.
محمد بهزاد افزود: در حالی که در ابتدای امسال، ایران ۹۵ درصد از از تجهیزات برق را در داخل کشور تولید می کرد، این میزان در زمان کنونی به ۹۹ درصد و تا پایان سال جاری به ۱۰۰ درصد یعنی خودکفایی کامل خواهد رسید.
بهزاد خودکفایی را در تمام زمینه های تولید، انتقال، نصب و اجرا عنوان کرد و افزود: با استفاده از فناوری های نوین در ساخت محصولات داخل، کار بزرگی در صنعت برق کشور انجام شده است.
وی ایران را از صادرکنندگان بزرگ و عمده برق در منطقه خواند و افزود: رتبه ۱۵ در بین ۲۰۰ کشور جهان از لحاظ میزان تولید برق، تولیدکننده نخست برق در منطقه و رتبه نخست صادرات برق در خاورمیانه گوشه ای از افتخارهای صنعت برق کشور است.
بهزاد سپس اظهار داشت: بزرگترین نیروگاه سیکل ترکیبی خاورمیانه (نیروگاه شهدای پاکدشت) با بازده ۵۰ درصد و ظرفیت سه هزار مگاوات به زودی به بهره برداری می رسد.
وی بازده ۴۰ درصدی نیروگاه های ایران را بهترین بازده نیروگاهی منطقه خواند و گفت: افت شبکه برق از ۱۵ درصد در سال گذشته به ۱۴٫۵ درصد در زمان کنونی رسیده است.

/۲۲۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.