سخنان تازه کری دربارهٔ مذاکرات هسته‌ای

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه واشنگتن به خوشبینی دربارهٔ اراده ایران به عقب نشینی از برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد گفت: ما کور نیستیم و قدرت ارزیابی حرکت خود را داریم. به گزارش مشرق، فارس به نقل از بی بی سی نوشت: کری بیان کرد: واشنگتن به خوشبینی دربارهٔ موضوع هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز،جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت که واشنگتن به خوشبینی دربارهٔ اراده ایران برای عقب نشینی از برنامه هسته ای خود ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: ما تحریم‌ها را با هدف اجبار ایران به آمدن به مذاکرات اعمال کردیم و اکنون که ایرانیان به پای میز مذاکره آمده‌اند، ما باید کمی حسن نیت داشته باشیم.

وی در مصاحبه با شبکه ان بی سی یک روز بعد از پایان مذاکرات ژنو میان ایران و گروه ۱+۵ گفت: ما کور نیستیم و فکر نمی‌کنم احمق هم باشیم.

پیش از این اول وزیر اسرائیل تاکید کرده بود که رهبران جهان را متقاعد می‌کند از توافق بد با ایران اجتناب کنند.

کری افزود: آمریکا کاملا مطمئن بود، توافقی که در مذاکرات ژنو مطرح شد، توافق خوبی بود. تعدادی از اشخاص متخصص و خبره که عمر خود را صرف موضوعات خلع سلاح و برنامه هسته ای ایران کرده اند در مذاکرات حاضر می باشند.

وی گفت: ما قدرت ارزیابی اینکه آیا در جهت منافع خود و جامعه بین‌الملل حرکت می‌کنیم را داریم. ما براساس منافع کشورمان و جهان و به ویژه منافع متحدانمان مانند اسرائیل و کشورهای خلیج فارس عمل می‌کنیم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.