سخنان حجت الاسلام قرائتی خطاب به طلاب درباره حذف تعطیلات

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی طی سخنانی در نشست صمیمانه علمای شیعه وسنی استان کرمانشاه که با موضوع ترویج فرهنگ نماز در سالن انتظار کرمانشاه با حضور امام جمعه این شهر برگزار شد، رمز موفقیت طلاب را در حذف تعطیلات عنوان کرد و گفت:تعطیلی برای طلاب بسیار ضرر دارد وبا حذف آن وجایگزینی برنامه های آموزشی کاربردی وتبلیغی توان علمی طلاب افزایش می یابد.
وی همچنین بیان داشت: یکی ازوظایف اصلی طلاب ترویج فرهنگ نماز در بین مردم است که البته ابتدا باید خود ما نسبت به اسرار نماز وتفسیر قرآن اطلاعات داشته باشیم تابتوانیم در میان اقشار مختلف جامعه کلام ما نفوذ داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: طلاب درس و جهاد علمی را در اولویت قرار دهند، ضمن آن که بسیار خوب است اساتید حوزه در روز حداقل ده دقیقه به طور سلسله وار تفسیر قرآن داشته باشند و روزی یک حدیث توسط طلاب حفظ شود که این گونه مسایل باعث نورانیت قلب می شود.
وی خاطر نشان کرد: نباید از بیان مسائل اصلی احکام وفتوای مراجع معظم تقلید غافل شد زیرا دانستن احکام مورد نیاز مردم از ضروریات است که طلاب در نماز جماعت های مساجد وادارات روزی چند مسئله رابیان کنند.
این مفسر قرآن همچنین ادامه داد:طلاب برای جذب جوانان ونوجوانان به مساجد، شیوه های نوین تبلیغی وچهره به چهره را باید آموزش ببینند.
وی در خاتمه ابراز داشت: قرآن باید احیاء شود و البته این کار جز با تقوای الهی میسر نمی شود البته طلاب باید برای درک صحیح معارف قرآنی یک دوره تفسیر ونهج البلاغه رابه طور دقیق مطالعه کنندو همچنین به جدید ترین ابزار های تبلیغی مجهز شوند تا بتوانند به جدیدترین شبهات نیز پاسخگو باشند.

/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.