سخنان دانشجویان در جلسه با احمدی نژاد چه بود؟/تابلوی شما ننه سکینه است نه لاله

ضیافت افطاری رئیس جمهور با نمایندگان تشکل های دانشجویی عصر دیروز همچون روال سال های گذشته برگزاری شد. خبرنگار مهر که در این جلسه حضور داشت حاشیه های این دیدار را گزارش کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر ضیافت افطار رئیس جمهور با دانشجویان در محل ساختمان قدیم مجلس بر گزارشد و علی رغم اعلام قبلی و تاکید از سوی اداره کل مراسمات ریاست جمهوری که دانشجویان راس ساعات ۱۶ مقابل درمجلس قدیم حضور داشته باشند، تقریبا بعد از گذشت ۲ ساعت و تجمع دانشجویان در خیابان درب جلسه به روی انها باز شد.

درابتدا مجری برنامه ضمن خوش آمد گویی به دانشجویان و رئیس جمهور از دانشجویان خواست تا در صحبت هایشان رعایت وقت را کرده و حداکثر درپنج دقیقه مطالب خود را مطرح کنند. سپس بعد از صحبت های مجری برنامه، برخی نمایندگان تشکل های دانشجویی کشور به بیان نظرات ، انتقاد ها و انتظارات دانشجویان از رئیس جمهور در مسائل، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و علمی پرداختند.

خانم احمدی دانشجوی دانشگاه علامه اولین نفری بود که مطالب خود را بیان کرد. وی با بیان اینکه گفتمان انقلاب بعد از مدت ها در سال ۸۴ طلوع و موجی از امیدواری ایجاد کرد گفت: اما عملکرد دولت در پایان سال هفتم تاسف بار بوده است. این فعال دانشجوی با انتقاد از ضعف فرهنگی در دولت اظهار داشت: تمام توان دولت به بخش اقتصادی معطوف شده و عده ای در دولت می خواهند مشکلات اقتصادی جامعه را به گردن تحریم ها بیاندازند.

این دانشجو همچنین از، تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها، ضعف دستگاه سیاست خارجی در موضوع بیداری اسلامی نیز انتقاد کرد. نکته جالب در خلال صحبت های این دانشجو بی توجهی به زمان در نظر گرفته شده برای دانشجویان( ۵ دقیقه) بود که بارها تذکرات مجری برنامه را به دنبال داشت. صحبت های این دانشجو به حدی طولانی شد که اعتراض دانشجویان را هم با فرستادن صلوات های پی در پی به دنبال داشت.

اما شاهین سپهری دبیر شورای صنفی پردیس قم دانشگاه تهران دومین دانشجوی منتقدی بود که مطالب خود را بیان کرد. وی خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: ما سوم تیری هستیم و وفادار به شما تا قبل از اینکه انحرافات در دولت شروع شود، اما با وجود انتقاد های فراوان باز هم شما را از خیلی های دیگر در مجلس و شهرداری بهتر می دانیم.

این فعال دانشجویی ضمن انتقاد از انتصاب برخی افراد حاشیه داردر پست های مختلف دولتی گفت: چرا برخی افراد مانند مرتضوی، و معاون دوم خردادی وزیر فرهنگ و ارشاد و برخی دیگر را به دولت آوردید و امثال صفار هرندی، فتاح و لنکرانی ها کنار گذاشتید.

این دانشجو خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای احمدی نژاد اگر اقتصاد و حجاب از نظر شما موضوع مهمی نیست پس دفاع از اطرافیان مهم است؟!

سپهری همچنین وجود مشکلات مختلف در دولت و در حوزه های مختلف را وجود کار گزارانی ها در دولت خواند.
محمد جعفری نژاد دانشجوی دانشگاه تهران نیز از دانشجویانی بود که نسبت به مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دولت انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه برخی درکشور منتظر این هستند شما حرف بزنید تا جوسازی بر علیه شما ایجاد کنند به بسته شدن باب نقد در دولت اشاره کرد و گفت: در این چند سال اخیر آنقدر به شما انتقاد شده است که دیگر نقد زده شده اید و حاضر نیستید در مجامع مختلف به خصوص دانشگاه ها حاضر شوید.

این فعال دانشجویی با انتقاد از برنامه های اقتصادی دولت اظهار داشت: دولت در حوزه اقتصاد برنامه زیگزاگی داشت.
این دانشجوی دانشگاه تهران همچنین از خصوصی سازی دانشگاه ها و آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: شما در بحث هدفممندی یارانه ها خوب شروع کردید اما در ادامه راه ضعیف عمل کردید.

جعفری نژاد در ادامه با بیان اینکه فرهنگ دولت لیبرالی شده است خاطر شان کرد: آقای احمدی نژاد تابلوی فرهنگی شما ” لاله” نیست بلکه ” ننه سکینه ” است.

در ادامه این مراسم دانشجویی از دانشگاه زابل چند سوال از رئیس جمهور در خصوص مشکلات اقتصادی کشور و تاثیر آن در مذاکرات هسته ای، برنامه دولت برای کنترل نوسانات بازار سکه و ارز، به کار بردن واژه “بیداری انسانی ” به جای “بیداری اسلامی” ، سر انجام مصوبات سفرهای استانی، ازریابی عملکرد مسئول دفتر رئیس جمهور پرسید.

هومن ملک خواه از دانشگاه خواجه نصیر نیز  با بیان اینکه برخی طرفداران سال ۸۴ امروز منتقد اصلی وی هستند گفت: من به انها می گویم، تحلیل شما غلط است احمدی نژاد عوض نشده بلکه این شما هستید که عوض شده اید، احمدی نژاد ان آدم دست بسته ای که می خواستید نبود.
ملک خواه با انتقاد از وضعیت سوریه و دولت بشار اسد اظهار داشت: اسد می بایست زود تر از اینها اصلاحات را در کشورش انجام می داد، اما با این حال دلیل نمی شود ایران از متحد استراتژیک خود حمایت نکند.

این دانشجوی خواجه نصیر همچنین به طرح دولت وحدت ملی اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد باید این طرح به صورت جدی تر در کشور بررسی شود.

در این دیدار همچنین دانشجویان دختر و پسربه بیان انتظارات خود از رئیس جمهور در مسائل علمی و پژوهشی در دانشگاه ها پرداختند.

پس از استماع صحبت های دانشجویان نوبت به رئیس جمهور رسید. احمدی نژاد با شعار” احمدی دلاور پیرو خط رهبر” تعدادی از دانشجویان به جایگاه رفت و غلام حسین الهام نیز وی را همراهی کرد و کنار رئیس جمهور نشست.

احمدی نژاد در ابتدا ضمن تبریک ماه مبارک و خوش آمد گویی به دانشجویان در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان که از عدم حضور سایر تشکال های دانشجویی انتقاد کرده بود گفت: من در دعوت از شما و مدیریت این جلسه نقشی نداشتم، دعوت ها را دیگران انجام داده اند.

احمدی نژاد در صحبت های خود به برخی سوالات دانشجویان پاسخ داد و در خلال سخنرانی بارها اظهار داشت، حرف هایی است که نمی توانم در حال حاضر بزنم چون به صلاح انقلاب و نظام نیست.

احمد ینژاد وقتی می خواست دلائل عدم شرکت در جلسات مجمع را مطرح کند میکرفون سالن قطع شد و همین موضوع باعث شد برخی حضار مزاح گونه و با طعنه قطع برق را سیاسی می دانستند.

درادامه سخنرانی، احمدی نژاد چندین بار سعی کرد ایستاده  بدون میکروفن صحبت کند اما به دلیل ضعیف بودن صدا به طوری که همه دانشجویان حاضر در سالن نمی توانستند گوش کند موفق نشد تا جایی که دانشجویانی که در ردیف های آخر سالن حضور داشتند جلوی جایگاه آمده و بر روی زمین نشستند.

با طولانی شدن سخنان رئیس جمهور، ادامه برنامه از وقت اذان گذشت و احمدی نژاد در پایان برنامه نامه های دانشجویان را شخصا گرفت و تا ۱۵ دقیقه سرپائی با دانشجویان در مورد مسائل مختلف گفت وگو می کرد. وقتی تعداد نامه ها زیاد شد احمدی نژاد خطاب به دانشجویان گفت شما برای جمعه ما هم کار تراشیدید من شخصا نامه های شما را می خوانم.

در پایان این دیدار احمدی نژاد خطاب به دانشجویان گفت: من به کسانی که میگویند منتظر احمدی نژاد سال ۸۴ هستیم می گویم من هم منتظر یاران سال ۸۴ خود هستم.

برخی حضور دکتر الهام در کنار احمدی نژاد در این جلسه را آنهم بدون اینکه حرفی بزند، سوال برانگیز دانستند. یکی از حاضرین در همین رابطه به خبرنگار ما گفت که الهام یکی از کاندیداهای دولتی ها برای انتخابات ریاست جمهوری است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.