سخنان نماینده سبزوار موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات(۳)

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

نماینده مردم سبزوار در ادامه سخنان خود به عنوان موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این راستا با شناخت عمیقی که آقای دکتر روحانی از وی (آقای واعظی) با تلفیق تحصیلات و تخصص و شناخت وی از روابط بین الملل برای این مسئولیت مهم و حیاتی کشور دارد و آقای واعظی را برای این مسئولیت به مجلس معرفی کرده است، تشکر و قدردانی می کنیم.
 
رمضانعلی سبحانی فر افزود: من نکات مهمی از برنامه آقای واعظی را به لحاظ ضیق وقت عرض می کنم و به پاسخ سئوالات مخالفان می پردازم.
وی اضافه کرد: با شناختی نشان می دهد برنامه آقای دکتر واعظی که وی شناخت کافی در این بخش دارد و به خوبی کاستی ها و چالش ها و راه حل ها را در برنامه خود پیش بینی کرده است.
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: برنامه ریزی آقای واعظی حول محور سند چشم انداز و برنامه توسعه ارائه شده است.
وی افزود: ایجاد شبکه ملی اطلاعات در صدر برنامه های وی آمده است که به خوبی به این موضوع پرداخته است.
سبحانی فر بر ضرورت ایجاد شبکه ملی اطلاعات برای استفاده از مراکز داده امن اطلاعات داخلی کشور اشاره و اضافه کرد: این شبکه باید تا پایان سال قبل انجام می شد و این امر مهم معطل مانده یا حداقل بخشی از آن اجرا شده است.
نماینده مردم سبزوار گفت: توجه به پهنای باند و در دسترس قرار دادن اینترنت پر سرعت با استفاده از سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی با نظارت و کنترل حاکمیت در این برنامه آورده شده است.
وی افزود: ارائه خدمات اینترنت به فضای کسب و کار و خانوارها و دستگاه هایی اجرایی کشور و تکمیل چرخه دولت الکترونیک، توسعه و سرمایه گذاری در بخش زیر ساخت ارتباطات و فناوری اطلاعات با توان مشارکت بخش خصوصی و فروش اوراق مشارکت از دیگر رئوس برنامه های آقای واعظی است.
وی افزود: اعتباری که در اختیار این وزارتخانه گذاشتیم کافی نیست و باید بخش خصوصی باید در این عرصه سرمایه گذاری کند. 
سبحانی فر اضافه کرد: ما در قبل بخش خصوصی را وارد نکردیم اما آقای واعظی به صراحت در برنامه وارد کرده است.
وی گفت: توجه به ارائه خدمات پستی پایه و یو اس او ها و گسترش خدمات پست بانک در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته مورد توجه وی است.
عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: در بسیاری از شهرهای کوچک هم اکنون بانک نداریم، بانک مرکزی کد نمی دهد و پست بانک به عنوان خدمات پایه در این شهرها باید این خدمات را ارائه دهد و مردم از این خدمات دهی بهره مند شوند که در برنامه وی بر این موضوعات تاکید شده است.
وی به دیگر شاخص های برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره و اضافه کرد: توجه به حقوق ملی و مطالبات مردم در برابر اپراتورها که پاسخ ندادن به مطالبات سبب نارضایتی مردم شده است که اعمال قانون و ارائه پیشنهادهای قانونی و اصلاح ساختار و نظارت در برنامه وزیر پیشنهادی پیش بینی شده است.
نماینده مردم سبزوار گفت: برای رفاه حال شهروندان در این برنامه توجه ویژه به ارائه خدمات الکترونیکی شده است مبتنی بر پروتکل اینترنتی همچون بانکداری الکترونیک، دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک، آموزش الکترونیک و سلامت الکترونیک همراه با خدمات نوین پستی آمده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.