سخنان کامرون آشکار نمود دولتمردان انگلیس کمترین اعتنایی به حقوق به رسمیت شناخته شده کشورها ندارند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم نمودن ادعاهای واهی نخست وزیر انگلیس درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، این اظهارات را در مغایرت کامل با ماهیت صرفا صلح‌آمیز فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و یافته‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواند.

به گزارش تفسیری حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم نمودن ادعاهای واهی و غیر واقعی نخست وزیر انگلیس در خصوص فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه ابوظبی، این اظهارات را در مغایرت کامل با ماهیت صرفا صلح‌آمیز فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و یافته‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواند.

دراین بیانیه آمده است:

«سخنان غیر منطقی نخست وزیر انگلیس آشکارا تایید می‌کند که دولتمردان این کشور در موضوع فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کمترین اعتنایی به ساز و کارهای پذیرفته شده بین‌المللی و حقوق به رسمیت شناخته شده کشورها بر اساس معاهده ان‌.پی‌.تی ندارند.

ابراز نگرانی از به راه افتادن مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه دقیقا در وقتی صورت می‌پذیرد که هدف اصلی مسافرت نخست وزیر انگلیس به منطقه در همین جهت بوده و سیل تسلیحات انگلیسی به سوی منطقه حساس خاورمیانه و خلیج فارس سرازیر شده است.

برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی و تحت نظارت آژانس قرار دارد و ایران برای اثبات حسن نیت خود بیشترین همکاری را با این سازمان داشته و بر این باور است که گفت‌وگوی هدفمند و تعامل سازنده و متقابل جایگزینی ندارد.

ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران همواره اثبات نموده‌اند که در راه استیفای حقوق مسلم خود مطابق با معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و بر اساس خواست و اراده و منافع ملی خود تسلیم فشار کشورهای بسیاره‌خواه نخواهند شد.»

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.