سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه: الهاشمی برای درمان در ترکیه است

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۱۹
۰۰:۴۶:۲۵٫۰۰
سلجوق اونال سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه گفت الهاشمی در حال حاضر برای درمان در ترکیه به سر می برد و بعد از پایان مراحل پزشکی، این کشور را ترک خواهد کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی اونال گفت همانطور که نخست وزیر ترکیه نیز گفت، طارق الهاشمی اکنون در ترکیه است و کارت قرمزی که پلیس بین الملل برای وی صادر کرده است، به معنی حکم بازداشت وی نیست و از ما نیز به عنوان کشور عضو، خواسته نشده است که وی را بازداشت یا به عراق مسترد کنیم. این فقط مساله تشریک اطلاعاتی است که در بیانیه اینترپل دیده می شود.
اونال گفت در حال حاضر، از نظر قانونی وی در موضع معاون رئیس جمهور عراق است و تا جایی که من می دانم، در دادگاه تصمیمی برای وی گرفته نشده است و وی نیز می خواهد که فرایند قانونی اخیر علیه خود را به چالش بکشد. اینترپل نیز در بولتن خود خواستار بازداشت یا استرداد وی نکرده است.
وی تصریح کرد ما به عنوان کشور عضو در اینترپل وظایفی داریم ولی همانطور که گفتم، وی از دیدگاه ما هنوز معاون رئیس جمهور عراق است و همانطور که نخست وزیر ما نیز گفت، وی اکنون برای درمان های پزشکی در ترکیه به سر می برد و ما موضوع را در دست بررسی داریم. وی بعد از پایان مراحل درمانی، به کشورش باز خواهد گشت.
۰۰:۴۹:۴۳٫۰۰

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.