سخنگوی جبهه پایداری: فراموش کردن سرمایه‌های بزرگ نخبگان از آفات انقلاب است

۲۶ام بهمن ،

سخنگوی جبهه پایداری گفت: درخت تناور و برومند انقلاب اسلامی در سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی خود هدف آفات و آسیب‌هایی قرار گرفته است، اگر هوشیار نباشیم و اقداماتی پیشگیرانه انجام ندهیم، ممکن است که صدماتی وارد شده و این انقلاب را از مسیر الهی دچار انحراف کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) کامران باقری لنکرانی در همایش جبهه پایداری با عنوان سی‌وچهار سال پایداری در مقابل فتنه و انحراف اظهار کرد: ما وظیفه داریم مسیر انقلاب را از آفتی که عمدتا ریشه در داخل انقلاب دارد حفظ کنیم. نگاه به تجربه تلخ آفات و آسیب‌های قبل ما را آگاه می‌کند که چه خطراتی در کمین انقلاب اسلامی است. یکی از این آفات قداست‌زدایی است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب ما یک انقلاب دینی بوده و براساس آرمان‌های مقدسی شکل گرفته است و همچنین ارتباط امت با امام و رهبری هم با یک قداست شکل گرفته است، ولی بسیاری خواسته یا ناخواسته در جهت تقدس‌زدایی انقلاب گام برمی‌دارند.

وی با بیان این‌که «مردم‌گریزی از دیگر آفاتی است که مسیر انقلاب را منحرف می‌کند» اظهار کرد: بسیاری از کسانی که در عرصه انقلاب از آن‌ها توقع می‌رود که همواره ارتباط خود با مردم را تقویت کنند و خدمت به مردم را اصل قرار دهند. متاسفانه مردم‌گریزی را راهکارشان قرار داده‌اند که این مردم‌گریزی راه‌شان را از مسیر اصلی انقلاب جدا کرده است.

سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: آفت دیگر فراموش کردن تجربه‌های موفقی است که در این انقلاب رخ داده است. در تحلیل ۳۴ سال انقلاب تا امروز باید بدانیم که نیروهای انقلاب در تمام صحنه‌ها حضور و اثر گذاری داشته‌اند. تجربه انقلاب اسلامی تجربه اعتماد به نیروهای مومن و حزب‌اللهی است و کسانی که تلاش می‌کنند که حساب‌شان را از نیروهای مومن و حزب‌اللهی جدا کنند، بدانند که بزرگترین سرمایه خودشان را از دست داده‌اند و این انقلاب هم در آینده با تکیه بر همین نیروها مسیر خودش را پیش خواهد برد.

وی با اشاره به این‌که «فراموش کردن سرمایه‌های بزرگ نخبگان بعد از انقلاب یکی دیگر از آفت‌هاست» گفت: امروزه انقلاب اسلامی بعد از ۳۴ سال سرمایه بزرگی به نام نخبگان را دارد که این نخبگان هم در کارشان متخصص‌اند و هم به زیور ایمان و اعتقاد به انقلاب اسلامی آراسته‌اند و نباید نخبگان مومن را که از مهم‌ترین سرمایه‌های انقلاب اسلامی می باشند، فراموش کرد.

وی اظهار کرد: تلاش برای ضرورت‌سازی و جام زهر خوراندن به انقلاب از دیگر آفات این انقلاب است. بعضی به جای حل مشکلات، با دمیدن به این مشکلات تلاش می‌کنند که جام زهر را به انقلاب و رهبری انقلاب بخورانند. عده‌ای دنبال اینند که با ضرورت‌سازی‌های بی‌مورد این آفات را برای انقلاب فراهم آورند.

باقری لنکرانی افزود: دیگر آفت انقلاب ساده‌انگاری است که سبب می‌شود در برابر مشکلات به جای تدبیر در رفع مشکلات، سعی کنیم با جایگزینی یک مشکل، از راه‌حل آن مشکل شانه خالی کنیم.

وی با اشاره به این‌که «یاس و ناامیدی و عدم اطمینان به قدرت الهی از دیگر آفت‌های انقلاب است» گفت: خودمحوری از کارهایی است که سبب می‌شود مسیر نورانی انقلاب دچار انحراف شود. برای چند ماه آینده نگرانی‌هایی است اما وجود این نگرانی‌ها نباید سبب ایجاد یاس و ناامیدی شود.

وی با تاکید بر این‌که «ما وظیفه داریم در این میدان وظایف خود را ادا کنیم» اظهار کرد: بعضی اشخاص که امروزه در صحنه انقلاب اسلامی حضور پیدا می‌کنند، گویی بر انقلاب منت می‌گذارند. انقلاب به هیچ نیروی منت‌گذاری احتیاج ندارد. امروزه انقلاب به بالندگی رسیده و فرزندانی را در دامن خود پرورش داده که بی‌مزد و منت به این انقلاب خدمت خواهند کرد و ان‌شاءالله این مسیر را تا نهایت پیش خواهند برد.

باقری‌لنکرانی در پایان گفت: جبهه پایداری در حال تدوین برنامه دولت یازدهم است که برای تدوین این برنامه به مشارکت همه اندیشمندان نیاز داریم و بدین‌وسیله از همگان دعوت می‌کنیم که در این زمینه مشارکت داشته و نظرات خود را ارائه دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.