سخنگوی دولت: هشت سال پیشرفت کشور را به مذاکره با آمریکا گره زدند

سخنگوی دولت در دومین شب جشن انقلاب که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و به همت مجمع هم‌افزایی جوانان انقلابی در مسجد محمدیه خیابان ۱۹ دی قم برگزار شد، اظهار کرد: در سالگرد روزهایی قرارداریم که تغییر و تحول اساسی در نظام حکمرانی کشور شکل گرفته است.

سخنگوی دولت: هشت سال پیشرفت کشور را به مذاکره با آمریکا گره زدند

به گزارش ممتاز نیوز، علی بهادری جهرمی با اشاره به اینکه نظام حکمرانی قبلی به شکل موروثی از پدر به فرزند منتقل شده بود و اتکایی به مردم نداشت، مطرح کرد: چنین حکومتی نه تنها دغدغه مردم را نداشت بلکه در مقابل بسیاری از خواسته‌های مردمی نیز ایستادگی می‌کرد.

سخنگوی هیئت دولت با بیان اینکه چنین حکومتی باید به غرب یا شرق متکی باشد، عنوان کرد: دولت‌های استعمارگر از چنین ظرفیتی به بهترین شکل استفاده خواهند کرد و در مقابل حمایت از این کشورها، منابع آن‌ها را به غارت خواهند برد.

وی با اشاره به اینکه در دوران پیش از انقلاب به خوبی شاهد این اتفاقات بودیم‌، خاطرنشان کرد: کشوری که جزو سرمایه‌دارترین کشورهای جهان از نظر منابع معدنی و ذخایر نفتی و گازی است در سال ۵۷ مردم در برخی مناطق گرفتار قحطی و گرسنگی بودند.

جهرمی با بیان اینکه پیش از انقلاب در بسیاری از مناطق کشور پزشکان کشور هندی و غیرایرانی حاضر بودند، تصریح کرد: در آن زمان حدود ۷۰ درصد جمعیت کشور بی‌سواد بودند چراکه اجازه پیشرفت علمی به جوانان ایرانی را نمی‌دادند.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان بسیاری از شهرها نیز حتی گاز نداشتند، یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی توانسته است رتبه نخست توسعه شبکه گازرسانی در جهان را به خود اختصاص دهد.

سخنگوی هیئت دولت با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا از عربستان به عنوان گاو شیرده یاد می‌کند، ابراز کرد: همان‌طور که از اسم این تعبیر مشخص است زمانی که شیر این گاو تمام شود، سر آن بریده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا سال ۵۷ در هیچ حوزه‌ای که پیشران باشد ایران حضور نداشت، بیان کرد: در سال ۵۷ امام خمینی(ره) با انقلابی مردمی در مقابل این اتفاقات ایستادگی کرد و توانست با سرمایه‌گذاری در عرصه علم به دستاوردهایی که امروز شاهد آن هستیم، برسیم.

بهادری جهرمی با بیان اینکه بزرگترها باید خاطرات پیش از انقلاب اسلامی را برای جوانان بیان کنند، اظهار کرد: این اتفاق موجب می‌شود تا نسل جوان و نوجوان قدر و عظمت انقلاب اسلامی را بدانند.

وی با اشاره به اینکه امروز ۹۸ درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور تامین می‌شود، عنوان کرد: امروز انقلاب اسلامی توانسته‌ است رتبه نخست نرخ رشد سوادآموزی در جهان را به خود اختصاص دهد.

سخنگوی هیئت دولت با بیان اینکه علت دشمنی آمریکا با ایران به دلیل از دست دادن منافع خود در ایران است، مطرح کرد: امروز عده‌ای شبهه ایجاد می‌کنند که مقاومت هزینه دارد و اگر با آمریکا سازش کنیم شرایط بهتر خواهد شد.

وی افزود: باید به این افراد بگوئیم اگرچه مقاومت هزینه دارد اما سازش نیز هزینه‌های بسیاری به همراه دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به غارت منابع و توقف در رشد اشاره کرد.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه آمریکا ۴۴ سال است با جنگ نظامی و اقتصادی درحال دشمنی است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی نیز ۴۴ سال است که بجای هزینه سازش، هزینه مقاومت را پرداخت کرده است که نتیجه آن را می‌توان در رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف نظاره کرد.

وی با بیان اینکه امروز فناوری نانو جمهوری اسلامی رتبه چهارم جهان را در دست دارد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی نشان داده است علی‌رغم تمام محدودیت‌ها، کنترل ناپذیر و توقف ناپذیر است.

سخنگوی هیئت دولت اضافه کرد: دشمن در طول این مدت تلاش کرده است با انجام اقدامات مختلف ازجمله جنگ تحمیلی، تحریم، فتنه‌های مختلف، عملیات‌های تروریستی و تبلیغات بر نقاط ضعف ناامیدی را در جامعه ترویج دهد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در عرصه تبلیغات فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است، یادآور شد: امروز متاسفانه اگر حادثه‌ای در جمهوری اسلامی رخ دهد، میلیون‌ها بار عکس‌برداری، شبهه افکنی و توئیت خواهد شد ولی بزرگ‌ترین جنایات در آمریکا بدون حتی یک عکس در سکوت خبری به فراموشی سپرده خواهد شد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه در سال‌های اخیر زندگی‌های مردم تلخ‌تر و سخت‌تر شده است، ابراز کرد: برای حل مشکلات شبانه روزی تلاش می‌کنیم و با حمایت مردم گره ها را یکی یکی باز می‌کنیم و باور داریم راه حل مشکلات کشور در داخل است.

وی افزود: متاسفانه اگرچه بیش از ۳۰ سال تجربه داشتیم که دشمن مانع رشد و عامل محدودیت‌های انقلاب اسلامی است ولی در ۸ سال گذشته رشد و توسعه کشور را به مذاکره با آمریکا گره زده بودیم.

سخنگوی هیئت دولت با اشاره به اینکه رشد کشور در عرصه صنعت و معدن در ۸ سال گذشته ۰.۴ درصد بوده است، بیان کرد: طبق آمار بانک مرکزی دستاوردهای ایران از برجام تقریبا صفر بوده است.

وی با بیان اینکه در شهریورماه سال گذشته که پایان کار دولت قبلی بود کشور تورم ۵۹.۳ درصدی را تجربه می‌کرد، اظهار کرد: آخرین باری که کشور به این تورم رسیده بود در زمان جنگ جهانی دوم بود.

بهادری جهرمی ادامه داد: حتی در ایام جنگ تحمیلی نیز این تورم را نداشتیم چراکه در آن زمان کشور هزینه مقاومت را پرداخت می‌کرد ولی چنین تورمی هزینه سازش بود.

سخنگوی هیئت دولت با بیان اینکه در دولت قبل روزی حدود ۷۰۰ نفر به علت کرونا فوت می‌کردند، درحالی که مسجد، دانشگاه، مدرسه، سینما، ورزشگاه و … بسته بودند، مطرح کرد: امروز تمام این مراکز باز هستند و جمهوری اسلامی توانست در آذرماه رکورددار کم‌ترین فوتی‌های کرونایی را به خود اختصاص بدهد.

وی با اشاره به اینکه در اردیبهشت‌ماه سال گذشته تورم تولیدکننده ۱۰۳ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: تورم تولیدکننده را اصطلاحا تورم پیشینه‌گر نیز می‌نامند چراکه چندین ماه بعد اثر آن در بازار مشخص خواهد شد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه امروز در کشور تورم کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: این اتفاق حاصل اعتماد مجدد به سرمایه‌های داخلی است ولی هنوز مردم نتوانسته‌اند این کاهش تورم را در سفره‌های خود احساس کنند چراکه کشور با عقب‌افتادگی‌های ۱۰ ساله روبرو است.

وی با اشاره به اینکه دشمن این پیشرفت‌ها را درک کرده است، یادآور شد: به همین دلیل و باتوجه به تجربه تلخ اتفاقات یک دهه گذشته دشمن برنامه‌ریزی خود را برای فریب جوانان انجام داد که نتیجه آن اغتشاشات اخیر بود.

وی ادامه داد: در این جریانات دشمن تلاش کرد ضربه‌هایی را وارد کند ولی به هیچ عنوان نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند.

سخنگوی هیئت دولت با بیان اینکه رکورد بیش‌ترین واردکننده تسلیحات نظامی طی صد سال اخیر برای محمدرضا شاه است، ابراز کرد: امروز پس از ۴۴ سال جهان نگران است که ایران به روسیه پهپاد فروخته باشد و این به معنای پیشرفت است.

وی اضافه کرد: آمریکا در همین یک عرصه بازار بسیار بزرگی در ایران را از دست داده است و اگر این الگو به کشورهای دیگر نیز سرایت کند، آمریکا دیگر ابرقدرت جهانی نخواهد بود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.