“سدهای تهران” با کمبود آب روبرو می باشند/ کاهش ۳۰درصدی حجم آب مخزن سد زاینده رود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

درحالی که میزان آب موجود در سدهای کشور به ۱۸ میلیارد مترمکعب رسیده، سدهای استان تهران با کاهش ۳۵درصدی و زاینده رود کاهش ۳۰ درصدی را تجربه می کند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور هم اکنون ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب به ثبت رسیده است که در مقایسه با زمان مشابه سال قبل، تنها ۰٫۴ درصد کاهش نشان می دهد.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال قبل، حدود ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب گزارش ممتاز به نقل از شده بود.

همچنین حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۲) تاکنون، با یک درصد افزایش در مقایسه با سال آبی قبل به پنج میلیارد و ۶۳۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

این میزان در مدت مشابه سال آبی قبل پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب گزارش ممتاز به نقل از شده بود.

میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۲) تاکنون، شش میلیارد و ۲۶۰ میلیون مترمکعب گزارش ممتاز به نقل از شده است در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی قبل، پنج میلیارد و ۵۱۰ میلیون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجی از سدهای کشور در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل، ۱۴ درصد افزایش نشان می دهد.

هم اکنون ۳۹ درصد از حجم مخازن سدهای کشور از آب پر بوده ضمن آنکه مجموع ظرفیت مخازن سدهای کشور در زمان کنونی ۴۷٫۴ میلیارد مترمکعب گزارش ممتاز به نقل از شده است.

***کاهش ۳۵ درصدی حجم آب موجود در مخازن سدهای تهران

همچنین حجم کنونی آب موجود در مخازن سدهای تهران ۴۲۶ میلیون مترمکعب گزارش ممتاز به نقل از شده است که این میزان در مقایسه با حجم آب موجود در مخزن سدهای تهران در زمان مشابه سال آبی قبل که ۶۵۸ میلیون مترمکعب ثبت شده کاهش ۳۵ درصدی رانشان می دهد.

همچنین حجم آب ورودی به مخازن سدهای تامین کننده آب استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۴۶ میلیون مترمکعب گزارش ممتاز به نقل از شده است که ۲۲ درصد کاهش در مقایسه با دوره مشابه سال آبی قبل را نشان می دهد.

لازم به ذکر است در زمان کنونی تنها ۲۳ درصد از حجم مخازن سدهای استان تهران از آب پر شده است.

***کاهش ۳۰ درصدی حجم آب موجود در مخزن سد زاینده رود

حجم آب موجود در مخزن سد زاینده رود از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۲) تاکنون با ۳۰ درصد کاهش در مقایسه با زمان مشابه سال آبی قبل به ۱۰۸ میلیون مترمکعب رسیده است.

این میزان در دوره مشابه سال آبی قبل ۱۵۵ میلیون مترمکعب گزارش ممتاز به نقل از شده بود.

حجم آب ورودی به مخزن سد زاینده رود از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ۸۷٫۳ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال آبی قبل ۹ درصد کمتر است.

حجم آب ورودی به مخزن سد زاینده رود در زمان مشابه سال آبی قبل افزون بر ۹۵٫۶ میلیون مترمکعب ثبت شده بود.

همچنین از ابتدای مهرماه سال جاری (مهرماه ۹۲) تاکنون، ۹ درصد حجم مخزن سد زاینده رود از آب پر شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.